شما گوشی موبایل خود را هر چند سال ارتقاء می دهید؟ آماری جالب که باید بدانید

آیا گوشی هوشمند خود را هر سال به آخرین مدل ارتقاء می دهید؟ پس شما در اقلیت هستید. داده های اخیر نشان می دهند که بیشتر مردم دنیا گوشی موبایل خود را 3 تا 5 سال نگه می دارند.

به گزارش بنچیمو و به نقل از Ting Mobile؛ پس از نظر سنجی از 3640 کاربر تلفن همراه، کشف شد که کاربران دیگر مانند گذشته تمایل ندارند گوشی موبایل خود را هر سال به آخرین مدل ارتقاء دهند.

میدانیم که یکی از دلایل رکود بازار گوشی های هوشمند، سرعت کم تعویض گوشی های قدیمی با مدل های جدید و بروز است. تمام غول های فناوری هر  ساله بیش از چند گوشی هوشمند و بیش از یک پرچمدار معرفی می کنند. اما اکثر کاربران ( 47 درصد ) گوشی هوشمند خود را بین 3 تا 5 سال نگه داشته اند. در این گزارش آمده است که 30 درصد از کاربران هر دو سال اقدام به ارتقاء گوشی موبایل خود می کنند. در این بین تنها 10 درصد از کاربران گوشی موبایل خود را هر سال ارتقاء داده اند و کمتر از 5 درصد از کاربران هم حتی یک سال گوشی هوشمند خود را نگه نداشته اند.

بیش از 32 درصد از کاربران در این نظر سنجی اعلام کرده اند که گوشی موبایل آنها دیگر مانند گذشته کار نمی کند. نزدیک به 23 درصد اعلام کرده اند گوشی آنها شکسته، آسیب دیده یا گم شده است و تنها 18 درصد از کاربران گوشی موبایل خود را محصولی قدیمی دانسته اند.

در دورانی که برچسب قیمت 1000 دلار برای پرچمداران به استانداردی تبدیل شده است، فاکتور قیمت بیش از قبل برای کاربران اهمیت پیدا می کند. جالب این است که بیش از 42 درصد کاربران از گوشی هایی با قیمت 150 تا 399 دلار استفاده می کردند و تنها 3 درصد از کاربران برای خرید گوشی های 1000 دلار و بیشتر، علاقه نشان داده اند.

در این آمار آمده است که کاربرانی که گوشی موبایل خود را هر سال یا کمتر از این مدت نگه می دارند، بین 18 تا 24 سال سن دارند و کاربرانی که بیش از 3 تا 5 سال گوشی خود را نگه داشته اند، بیشتر در محدوده 55 تا 64 سال سن دارند.

94 درصد از کاربران اندرویدی مجدد گوشی اندرویدی می خرند. 6 درصد از کاربران آیفون به سمت اندروید می روند.

78 درصد از کاربران آیفون مجدد گوشی جدیدی از آیفون را انتخاب می کنند. 22 درصد از کاربران اندرویدی به سمت خرید آیفون می روند.

65 درصد از افراد، گوشی اندرویدی دارند.

31 درصد از مردها به سمت خرید آیفون می روند در حالی که این آمار برای زن ها 42 درصد است.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

سری گوشی Pura 70 هواوی احتمالاً در خارج از چین هم عرضه شود

شایعه : آیپد پرو از تراشه M4 اپل بهره می‌برد