خنک کننده های MSI MEG CORELIQUID S قاتل گرمای Core i9-12900K

پردازنده Core i9-12900K یک CPU قدرتمند و چشمگیر است که با 16 هسته و 24 رشته، می تواند تجربه محاسباتی ما را به سطح بالاتری برساند. با این حال، این سلاح قدرتمند دارای توان مصرفی 240 وات یا بیشتر است که می تواند در صورت نبود یک کولر یا خنک کننده عالی، به یک دردسر تبدیل شود.

برای مقابله با توان مصرفی Core i9-12900K، یک خنک کننده مایع قدرتمند AIO به شدت توصیه می شود، به خصوص اگر سیستم شما برای تولید محتوا یا بازی استفاده می شود. خنک کننده های سری MEG CORELIQUID S شرکت MSI اتلاف حرارت عالی را فراهم می کند و مجهز به فن های بی صدا بروی رادیاتور است. این سری از خنک کننده های ام اس آی می تواند اتلاف گرما را به خوبی مدیریت کنند و در عین حال محیط ساکتی را با توجه به نویز کم فن ها ایجاد کنند. ام اس آی برای اثبات این عملکرد بالا بعضی از نرم افزارها و بازی ها را آزمایش کرده است تا مشخص شود که سری MEG CORELIQUID S چگونه با پردازنده Core i9-12900K اینتل کار می کند.

دمای Core i9-12900K را زیر 70 درجه سانتیگراد نگه دارید

ام اس آی در این تست ها، از نرم افزارهای تولید محتوا محبوب مانند Blender و Adobe Premiere Pro و برخی از بازی های AAA استفاده کرده است. در این آزمایش ها، می‌توانیم ببینیم که در رندرینگ یا هنگام اجرای بازی‌های AAA با توجه به حجم بار کاری بالا پردازنده، دمای CPU تقریباً زیر 70 درجه سانتی‌گراد است. در نتیجه، مشخص است که سری MEG CORELIQUID S می تواند به خوبی گرمای تولید شده توسط Core I9-12900K را مدیریت کند.

بهترین محیط برای تولید محتوا را تجربه کنید

در نرم افزارهای تولید محتوا مثل Blender، پردازنده زیر بار کاری سنگین قرار می گیرد که با توجه به توان مصرفی بالای گل سر سبد اینتل یعنی I9-12900K باید انتظار دمای بالایی را داشت. در این تست، خنک کننده مایع MEG CCORELIQUID S360 توانست دمای پردازنده را زیر 68 درجه سانتی گراد نگه دارد. این در حالی است که این پردازنده با خنک کننده MEG CORELIQUID S280 با وجود رادیاتور کوچک تر از دمای 73 درجه سانتی گراد گذر نکرد.

در ویرایش یک ویدیو 4K با نرم افزار Adobe Premiere Pro شاهد یک شکاف حداکثر و حداقل مصرف انرژی هستیم. با این حال، دو خنک کننده MEG CORELIQUID S360 و MEG CORELIQUID S280 توانستند دمای CPU را زیر 60 درجه سانتیگراد نگه دارند. با چنین عملکردی در دفع حرارت پردازنده، کاربران دیگر نیازی به نگرانی در مورد کاهش فرکانس کاری پردازنده به دلیل گرمای بیش از حد ندارند.

در بازی ها از دمای پایین پردازنده لذت ببرید

در بخش بازی ها، عناوینی مانند Assassin’s Creed Valhalla / Battlefield 2042 / Far Cry 6 / Cyberpunk 2077 در این تست مورد استفاده قرار گرفته اند. هر چهار بازی از عناوین AAA هستند که بار کاری بالایی حتی در پردازنده ایجاد می کنند. با این وجود هر دو خنک کننده یاد شده، دمای پردازنده را زیر 60 درجه سانتی گراد نگه داشتند.

سطحی مناسب برای تماس با پردازنده

در طول تمام آزمایش‌ها، می‌توان دریافت که خنک کننده های سری MEG CORELIQUIDS S MSI می‌توانند به خوبی دمای پردازنده داغ و پر مصرف Intel Core i9-12900K را کنترل کنند. مواردی مانند رندر خلاقانه، ویرایش های نرم افزاری و اجرای جدیدترین بازی های AAA موجود در بازار، با این سری از خنک کننده های قدرتمند، جذاب تر از همیشه است.

این نتایج نشان می دهد که خنک کننده های سری MEG CORELIQUIDS S، در کنار رادیاتور بزرگ، فن هایی بی صدا و توانمند، واتر پمپی حرفه ای و قدرتمند و در نهایت فن 60 میلی متری داخل واتر بلاک، بهترین عملکرد را در خنک سازی پردازنده های پرقدرت و مدار VRM مادربرد دارند. البته لازم به ذکر است که این خنک کننده ها به نمایشگر 2.4 اینچی از نوع IPS مجهز شده اند تا در کنار مانیتورینگ دقیق، گیف های مورد علاقه کاربر را نمایش دهد.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند

ACEMAGIC از مینی رایانه شبیه به جنگنده M2A Starship رونمایی کرد