معرفی رسمی مادربردهای جنگجو MEG Z490 Unify و MEG Z490I Unify ام اس آی

ام اس آی مادربردهای جنگجو و قدرتمند MEG Z490 Unify و MEG Z490I Unify را معرفی کرد. این برای اولین بار است که MSI مادربردی در فرم فکتور Mini-ITX را از زیر برند Unify معرفی می کند. زیر برند Unify در واقع برای آن دسته از کاربرانی ساخته شده است که به نورپردازی RGB علاقه ای ندارند اما می خواهند مادربردی قدرتمند را در اختیار داشته باشند.

مادربردهای سری Unify مبتنی بر چیپ ست Z490 به برترین تکنولوژی های ساخت ام اس آی مجهز هستند. راهکارهای خنک سازی عالی و مدار قدرت پردازنده با کنترلرهای اختصاصی Mirrored Power این مادربردها را به برترین گزینه ها برای به نهایت رساندن عملکرد پردازنده های نسل 10 اینتل تبدیل می کند. هر دو مادربرد MEG Z490 Unify و MEG Z490I Unify پشتیبانی از PCIe نسل چهار را در دستور کار خود قرار داده اند. پهنای باند بیشتر و سرعت بالا در انتقال داده از جمله ویژگی های نسل چهار درگاه های ارتباطی است.

راهکارهای خنک سازی Z490 Unify

مادربردهای رده بالای MSI که به چیپ ست Z490 مجهز هستند، در کنار هیت سینک قرار گرفته بروی VRM از فن فعال با بلبرینگ دوگانه استفاده می کنند. هیت سینک ها به وسیله یک هیت پایپ اختصاصی به هم متصل شده اند تا حرارت با سرعت بیشتری دفع شود. همچنین در کنار هیت سینک بزرگ، هیت پایپ اختصاصی و فن فعال، ام اس آی از بلاکی دیگر در زیر خازن ها استفاده می کند تا هر چه بیشتر به پایدار بودن قطعات مهم مادربرد کمک کند. همچون همیشه شیلدهای فلزی قرار گرفته بروی درگاه های M.2 با نام M.2 Shield Frozr اطمینان می دهد تا سالیدها با نهایت کارایی و پایداری عمل کنند.

مدار قدرت با پتانسیل بالا Z490 Unify

مدار قدرت در هر دو مدل MEG Z490 Unify و MEG Z490I Unify بسیار کاربردی طراحی شده اند. در هر دو مادربرد با مدار قدرت 16+1 فاز 90 آمپر روبرو هستیم. مدار قدرتی که حتی پتانسیل قدرتمندترین پردازنده های نسل 10 اینتل را به راحتی آزاد می کند. حتی در مدل MEG Z490I Unify که یک مادربرد Mini-ITX است، این مدار قدرت می توان این جنگجوی کوچک را برای رکورد شکنی آماده کند.

شبکه ها و درگاه های ارتباطی پر سرعت

برای گیمرهایی که تاکید زیادی بروی عملکرد عالی و پر سرعت شبکه ها دارند، شبکه بی سیم از نوع Wi-Fi 6 با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، پورت Thunderbolt 3 پر سرعت، پورت های USB 3.1 نسل دوم و درگاه های پر سرعت M.2 از دیگر ویژگی های این مادربردهای قدرتمند است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد