ردمی نوت 8 رسما معرفی شد / قدرتمند اما ارزان قیمت

ردمی نوت 8 نیز به عنوان یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند میان رده شیائومی، در کنار ردمی نوت 8 پرو رسما معرفی شد. از جمله مشخصات بارز این گوشی به نسبت نسل قبلی، می توان به چهار سنسور در نظر گرفته شده برای دوربین اصلی آن اشاره کرد. در ادامه به مشخصات فنی دقیق در نظر گرفته شده برای این محصول میان رده و مقرون بصرفه خواهیم پرداخت.

ردمی نوت 8

طراحی

به جرئت می شود گفت که دو گوشی هوشمند میان رده سری ردمی شیائومی، به نسبت ردمی نوت 7 و نوت 7 پرو از طراحی زیباتر و چشم نواز تری بهره مند شده اند. اما نباید فراموش کرد که ردومی نوت 7 به همراه نوت 7 پرو تا به امروز بهترین میزان فروش گوشی های هوشمند این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

طراحی ردمی نوت 8 با نوت 8 پرو به گونه ای می باشد که براحتی از یکدیگر شناخته می شوند. در قسمت پشتی نوت 8، شاهد قرار گیری عمودی سنسور های دوربین اصلی در قسمت گوشه چپ بالایی هستیم. این در حالی می باشد که سنسور های دوربین اصلی نوت 8 پرو، ذر قسمت مرکزی قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.3 اینچی از جنس IPS LCD در نظر گرفته شده و خبری از صفحه نمایش اولد برای این گوشی میان رده نیست. استفاده از چنین صفحه نمایشی باعث شده تا همانند نوت 8 پرو، سنسور حسگر اثر انگشت در محل قدیمی خود یعنی پشت گوشی در نظر گرفته شود.

دوربین

همانطور که گفتیم هر دو گوشی هوشمند میان رده جدید ردمی به نسبت سری قبلی و موفق این سری، پیشرفت های چشم گیری را داشته اند. یکی از این پیشرفت ها سنسور های دوربین در نظر گرفته شده می باشد.

نوت 8 همانند نوت 8 پرو به سنسور های دوربین اصلی چهارگانه ای مجهز شده. تنها به جای استفاده از سنسور 64 مگاپیکسلی، سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ برای سنسور اصلی در نظر گرفته شده.

در کنار این سنسور قدرتمند نیز همانند مدل پرو، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربن اصلی چهارگانه این گوشی میان رده زیبا را تشکیل می دهند.

در ناچ صفحه نمایش در نظر گرفته شده نیز سنسور 13 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده (ردمی نوت 8 پرو مجهز به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی).

پردازنده و سخت افزار

برخلاف مدل پرو که از پردازنده شرکت مدیاتک بهره برد، مدل استاندارد این گوشی به پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 665 مجهز شده. این پردازنده 8 هسته ای به چهار هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده.

رم های 4 و 6 گیگابایتی با حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند.

باتری و قیمت

باتری 4000 میلی متری این گوشی شاید به نسبت باتری 4500 میلی آمپری ردمی نوت 8 پرو ضعیف تر باشد، اما چنین میزان ظرفیت باتری برای یک گوشی میان رده، حتی در این زمینه از برخی از پرچمداران نیز عملکرد قوی تری را داشته.

این گوشی میان رده در سه مدل به ترتیب 4/64GB و 6/64GB و 6/128GB با قیمت های 140 و 167 و 195 دلاری روانه بازار خواهند شد. با توجه به قیمت های در نظر گرفته شده برای هر دو گوشی میان رده جدید سری ردمی، شیائومی سود بسیار خوبی را از فروش آن ها کسب خواهد کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد