ایسوس با مادربرد ROG Maximus XII Apex رکورد های اورکلاک را منهدم کرد

ایسوس با مادربرد ROG Maximus XII Apex رکورد های اورکلاک را منهدم کرد

اورکلاکر های صاحب نام جهان با استفاده از مادربرد ایسوس مدل ROG Maximus XII Apex مجهز به چیپ ست Z490 اینتل موفق به ثبت چندین رکورد جهانی اورکلاک شدند. این مادربرد با بهره گیری از مدار تغذیه قدرتمند و عوامل جانبی دیگر، قدرت بسیار بالایی در اورکلاک پردازنده و حافظه رم از خود به نمایش گذاشته است.

اولین رکورد خیره کننده مادربرد ایسوس مدل ROG Maximus XII Apex دستیابی به فرکانس 7707 مگاهرتز با استفاده از پردازنده Core i9-10900K است. نکته جالب توجه این رکورد شکنی، فعال بودن تمامی 10 هسته و 20 رشته پردازشی این پردازنده است که نشان دهنده توانایی بسیار بالای پردازنده های نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake در اورکلاک با وجود فعال بودن تمامی هسته های پردازشی است.

اورکلاکر مشهور به نام Elmor با استفاده از مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Apex و پردازنده قدرتمند اینتل Core i9-10900K رکورد فرکانس پردازنده های اینتل را به 7.7 گیگاهرتز ارتقا داده و تا کنون نیز جایگاه اول را در اختیار دارد. به طور حتم این رکورد شکنی، آغاز یک رقابت سنگین و فشرده میان برند های تولید کننده مادربرد به شمار می رود و در روز های آینده شاهد واکنش سایر برند ها خواهیم بود.

اورکلاکر Elmor برای خنک سازی پردازنده 10 هسته اینتل از هلیوم مایع بهره برده تا دمای پردازنده در بهترین شرایط ممکن حفظ شود. دومین رکورد خیره کننده ای که توسط مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Apex به ثبت رسیده، شامل فرکانس حافظه رم DDR4 به میزان 6666 مگاهرتز است که در حال حاضر بالاترین فرکانس حافظه رم DDR4 جهان به شمار می رود.

این رکورد شکنی توسط اورکلاکر به نام Bianbao و با بهره گیری از ماژول حافظه رم DDR4 جی اسکیل مدل Trident Z Royal صورت گرفته است. فرکانس پایه ماژول به کار رفته برای ثبت رکورد جهانی برابر با 4000 مگاهرتز بوده و در نهایت نیز فرکانس 6666 مگاهرتز توسط این ماژول حافظه قدرتمند به ثبت رسیده است.

مادربرد ایسوس مدل ROG Maximus XII Apex رکورد های دیگری نیز به نام خود ثبت کرده که شامل بنچمارک های Geekbench 3، Cinebench R15 و wPrime 32M در حالت فعال بودن 10 هسته پردازشی و رکورد Geekbench 4 با فعال بودن 1 هسته پردازشی می شود. مادربرد ایسوس و پردازنده اینتل Core i9-10900K با همکاری یکدیگر رکورد های متعددی را به نام خود ثبت کردند که می توان به Cinebench R15، HWBot x265، Super Pi 1M/32M و بنچمارک های WPrime 32M/1024M اشاره کرد.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد