ایسوس مادربردهای ROG Maximus Z690 Hero را فراخوانی می کند

شاید بتوان گفت ROG Maximus Z690 Hero به عنوان یک مادربرد قدرتمند با قیمت منطقی، یکی از محبوب ترین مادربردهای سری Z690 ایسوس است. این شرکت بارها از ساختار تمام اتوماتیک محصولات خود به عنوان یک برگ برنده در تبلیغات استفاده کرده است اما یک مشکل کوچک در ساختار، باعث شده تا ایسوس مادربرد دوست داشتنی ROG Maximus Z690 Hero را فراخوان کند.

بعضی از خریداران مادربرد ROG Maximus Z690 Hero اینطور عنوان کرده اند که با نمایش کد خطای 53 مواجه می شوند. این در حالی است که کد خطای 53 مربوط به شناسایی نشدن ماژول رم است. از 28 دسامبر 2021، چند مورد در آمریکای شمالی گزارش شده است که کمی سوال برانگیز بود. نکته جالب در این میان اینجاست که یوتیوبری تنها با مشاهده تصاویر مادربردهای مربوطه و مادربردهای سالم توانست دلیل مشکل پیش آمده را پیدا کند.


کاملترین مجموعه تصاویر از مادربردهای ایسوس Z690 منتشر شد


ایسوس اکنون به این مسائل واکنش نشان داده و با بیانیه ای رسمی این مشکل را تایید کرده است. ایسوس از کاربران خود خواسته است تا با مشاهده سریال نامبر یا پارت نامبر مادربرد خود، بررسی کنند که آیا محصول خریداری شده دارای نقص در تولید است یا خیر.

در بیانیه ایسوس اینطور آمده است که: “ایسوس متعهد به مشتریان با ارزش خود است تا محصولاتی با کیفیت را تولید کند و البته هر گزارش مشکل از سوی مشتریان ارزشمند خود را بسیار جدی می گیریم. اخیراً گزارش هایی از مادربرد ROG Maximus Z690 Hero دریافت کرده‌ایم. در تحقیقات، مشکل بالقوه مربوط به خازن حافظه معکوس در فرآیند تولید یکی از خطوط تولید را شناسایی کرده ایم که ممکن است باعث کد خطای 53 شود. این مشکل در تولیدی های سال 2021 و قطعه 90MB18E0-MVAAY0 رخ داده و بروی محصولاتی که سریال نامبر آنها با MA ،MB یا MC شروع می شوند تاثیر می گذارد”.

با این وجود کاربران می توانند با مراجعه به جعبه این مادربرد یا برچسب کنار کانکتور 24 پین مادربرد، مشخص کنند که آیا مادربرد آنها از این نقص تولید رنج می برد یا خیر. مشکل این مادربرد از آن شکل می گیرد که در خط تولید خازن مربوط به حافظه برعکس نصب شده است. حال سوال اصلی اینجاست که آیا مادربردهای موجود در بازار داخلی هم با این مشکل مواجه می شوند یا خیر؟

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !