سیگیت هارد دیسک 18 و 20 ترابایت را در سال 2020 و 50 ترابایت را در 2026 معرفی می کند

شرکت سیگیت به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های منابع ذخیره سازی، نقشه راه خود را بای سال های آینده مشخص کرد. این شرکت قرار است در سال آینده هارد دیسک های 18 و 20 ترابایتی را روانه بازار کند و برای سال 2026 هم بریا هارد دیسک های 50 ترابایتی برنامه ریزی می کند.

سیگیت به طور جدید در حال مبارزه با از بین رفتن محبوبیت هارد دیسک ها در بازار است. شاید در سال های گذشته بسیاری از کاربران همچنان هارد دیسک ها را به دلیل ظرفیت بیشتر و البته قیمت کمتر به انواع خافظه های خشک ترجیح می دانند، اما در این سالها هم شرکت ها و هم کاربران کمتر تمایل به استفاده از هارد دیسک های سنتی دارند.

سرعت بالای انواع مختلف حافظه های خشک و البته ظرفیت های بالایی که شرکت های تولیدکننده برای آنها در نظر گرفته اند، وضعیت بازار هارد دیسک ها را کمی نگران کننده کرده است. البته هرچند که سرعت و عملکرد SSD ها بهتر از HDD است اما گاهی نیاز به سرعت بالا نیست و تنها باید اطلاعات و داده ها را در منبع ذخیره سازی با ظرفیت بالا ذخیره کرد. همین موضوع باعث شده تا سیگیت و شرکت های مشابه با چنگ و دندان بازار هارد دیسک ها را سرپا نگه دارند.

حال نقشه سیگیت برای آینده این شرکت، باعث می شود تا هارد دیسک ها همچنان در بازار خودنمایی کنند. برنامه تولید هارد دیسک های 18 و 20 ترابایتی سیگیت احتمالا مربوط به نیمه اول سال 2020 نیست. این شرکت اخیراً هارد دیسک 16 ترابایتی را با ساختار ضبط مغناطیسی متعارف روانه بازار کرده است اما خبرهای منتشر شده نشان از آن دارد که برای هارد دیسک های 18 و 20 ترابایتی، این شرکت از ضبط مغناطیسی Shingled استفاده می کند. فناوری اختصاصی به نام HAMR این امکان را برای سیگیت فراهم کرده است تا با افزایش تراکم به راحتی به ظرفیت های بالا در هارد دیسک ها دست یابد و تا حدی هارد دیسک ها را از حالت سنتی خود خارج کند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟