بهترین بازی های کلاسیکی که بر اساس کمیک استریپ ها ساخته شده اند

کمیک استریپ ها از دیرباز علاقه مندان زیادی داشتند و هنوز عنوان های معروف و به نامی در حال چاپ شدن و ارائه به مخاطبان خود هستند. اما ساخت بازی، انیمیشن، فیلم و حتی موزیک ویدیو بر اساس کمیک استریپ ها هر روز در حال گسترش است و می توانیم عصر طلایی این سبک را بنامیم.

ما در این مقاله قصد خواهیم داشت تا بهترین بازی هایی که بر اساس این کمیک استریپ ها ساخته شده است را به شما گیمرهای عزیز معرفی کنیم. امیدوار هستم که از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

Comix Zone

در ابتدای این مقاله یک راست میرویم به سراغ یکی از خاطره انگیزتذین و البته یکی از شاهکارهای هنری کنسول Mega Drive. درست است که بازی Comix Zone بسیار داستان گونه روایت می شود و در این بین شاهد هنر نمایی توسعه دهتده در شیوهع روایت هستیم ولی در حقیقت بازی Comix Zone را باید در دسته بازی های فایتینگ قرار داد. شما در نقش یک نویسنده به نام اسکچ ترنر هستید که در یک شب بارانی در حال طراحی یک کمیک استریپ است که ناگهان اتفاقی عجیب میافتد و او به داخل کمیک سفر می کند و در آن اسیر می شود. نامزد تسکچ هم به همین دردسر افتاده و او باید تا قبل از اینکه دیر بشود او را نجات دهد.

بازی کامیکس زون از روی هیچ کتابی یا کمیک استریپی ساخته نشده است اما در یک دنیای بسیار ناب از جنس کمیک استریپ اتفاق میافتد. گوشه به گوشه این بازی پر از حیرت و شگفتی در زمینه هنری است، اگر که تابحال این عنوان را تجربه نکرده اید باید بگویم که یک عنوان بسیار عالی را از دست داده اید. بازی سبک مبارزه ای دارد و در آن فقط با Melee Atack سر و کار دارید، اما گول این را نخورید که این بازی برای کنسول سگاست چون تک تک ضربات و شیوه مبارزات به زیباترین شکل ممکن کار شده است.

اگر که به سبک کمیک استریپ علاقه مند هستید بازی کامیکس زون را به هیچ عنوان از دست ندهید حتی اگر شده یک کنسول سگا بخرید ارزشش را خواهد داشت.

Batman Returns

مگر می شود که صحبت از کمیک استریپ ها شود اما پای بتمن در میان نباشد. بتمن یکی از محبوب ترین ابرقهرمان های دنیای DC است که تابحال بازی های زیادی هم از روی آن ساخته شده است. بازی Batman Returns یکی از موفق ترین ها در این مجموعه بوده است که از روی کمیک آن اقتباس شده و شما را وارد داستانی بسیار درگیرکننده و یک گیم پلی جذاب می کند. در سال 1993 زمانیکه فیلم بتمن منتشر شد بصورت همزمان چند بازی هم از روی آن ساخته شد که بهترین آنها ساخته شرکت Konami بود. در این بازی شما به خیابان های گاتهام می روید تا با دلقک های شرور مبارزه کنید و در انتهای هر مرحله هم باید با یک غول مبارزه کنید که جذابیت ویژه ای هم دارد.

شما در بازی در 7 سطح مختلف ارتقا پیدا می کنید و در حقیقت به توانایی های جدیدی دست پیدا می کنید که به ارزش بازی کمک خواهند کرد. مبارزات در نوع خود بسیار خوب کار شده اند و هیکل بزرگ بتمن به شما این جسارت را می دهد تا یک تنه به دل دشمنان بزنید و آنها را از پای در بیاورید.

بازی Batman Returns در تمامی موارد همچون صدا، موسیقی، گرافیک به فیلم خود وفادار است و طرفداران خود را کاملا راضی می کند و البته موسیقی آن هنوز هم زبان همه دوست داران است که در دوره خود بسیار جلو بود.

اگر که به شخصیت بتمن علاقه مند هستید این عنوان هنوز هم ارزش بازی کردن دارد، پس آن را از دست ندهید.

X-Men: Legends

خوب حالا می رویم به سراغ مردان ایکس معروف که این روزها خیلی کمرنگ شده اند و مانند قبل دیگر هالیوود را قبضه نکرده اند. می خواهیم یکی از بهترین های این سری را با عنوان X-Men: Legends به شما عزیزان معرفی کنیم. در این بازی می توانیم به گنجینه ای از شخصیت های قدرتمند و معروف سری مردان ایکس دسترسی داشته باشید و با آنها کارهایی را انجام دهید که آرزویش را داشته اید.

بازی X-Men: Legends بصورت ایزومتریک انجام می شود و شما به عنوان گیمر تسلط خوبی بر روی محیط دارید و مشکلی در انجام بازی نخواهید داشت. این بازی در سال 2004 توسط Activision برای پلتفرم های psp، Game Cube، Xbox، Ps2 و رایانه های شخصی منتشر شد. این بازی بر خلاف عنوان های قبلسی مردان ایکس، دیگر در سبک مبارزه ای و فایتینگ نبود و حالا با یک گیم پلی با ریشه های نقش آفرینی هستیم. بازی X-Men: Legends اولین عنوان در این سری بود که بصورت نقش آفرینی ساخته شد اما باز هم برای خود دارای محدودیت هایی بود که البته لذت بازی را خدشه دار نمی کرد.

بازی مردان ایکس افسانه ها بر روی ارتقا دادن کاراکترها بسیار تکیه دارد و در ابن بخش جذابیت های بسیار خوبی هم دارد و شما پس از به پایان رساندن آن باز هم به تجربه آن خواهید نشست تا قدرت های قهرمان ها را تکمیل کنید.

اگر که عاشق شخصیت هایی مانند ولورین، سیکلوپس، استورم و خیلی های دیگر هستید افسانه ها را از دست ندهید.

Punisher

شخصت Punisher یکی از محبوب های سری مارول است که بازی های زیادی از روی آن ساخته نشده است. اما یک نسخه از پانیشر در سال 1993 توسط شرکت Capcom منتشر شد که بخوبی توانست حال و هوای این کمیک را روایت کند. این بازی بصورت Side Scroll و اکشن انجام می شد که البته آن روزها چنین عنوان هایی بسیار پرطرفدار هم بودند. بازی پانیشر مانند این روزها، آنقدر از خشونت افسار گسیخته ای استفاده نمی کرد و بیشتر با ضربات مرگبار معروف به حساب دشمنان می رسید. یکی از جذابیت های این عنوان انجام آن بصورت دونفره بود که در آن نیک فیوری به عنوان دوست پانیشر به کمک او می آید و می توانید دونفره و به صورت حرکات ترکیبی دشمنان را از پای در بیاورید.

بازی فقط بصورت فایتینگ نیست و گاهی هم می توانید سلاح های گرم فوق العاده ای را با مهمات محدود پیدا کنید که ارزش بسیار زیادی دارند. به رسم بازی های دهه نودی در پایان هر مرحله هم یک باس قدرتمند انتظار شما را می کشد تا حسابی رو در روی پانیشر بایستد و او را له کند!

کمپانی مارول شخصیت بسیار زیادی را در دل خود پرورش داده است اما شخصیت پانیشر یکی از خاص ترین های آن است که هم خلق خو و هم عملکرد متفاوتی دارد. یک نکته جالب در مورد کاراکتر پانیشر این بود که او همیشه با دیگر کاراکترهای مارول فرق داشت و خشونت بسیار زیادی را به نمایش می گذاشت.

اگر که یک کسنول آرکید در کنارتان دارید همین الان آن را روشن کنید و بازی Punisher را تجربه کنید.

Marvel Super Heroes

ابرقهرمان ها بسیار عجیب و در عین حال بسیار مورد پسند عموم مردم هستند، مخصوصا گیمرها برای آنها جایگاه ویژه ای قائل هستند. فرض کنید که یک بازی ساخته شود و در آن تعداد زیادی از آنها حضور داشته باشند و حتی اینکه بتوانید خودتان تیم محبوبتان را بسازید که دیگر عالی خواهد شد. فرض کنید که بتوانید تیمی را تشکیل دهسد که در آن افرادی مانند مرد عنکبوتی، ولورین و آیرون من باشند، دیگر شانسی برای دشمنان باقی خواهد ماند؟ شرکت Capcom یکی از توسعه دهنده هایی بود که به دنیای ابرقهرمان های مارول علاقه مند بود و عنوان های زیادی را هم در این زمینه منتشر کرده است ( البته بیشتر آنها مربوط به دهه نود میلادی هستند ). بازی Marvel Super Heroes یکی از عنوان هایی بود که شخصیت های بسیار محبوبی را درکنار هم جمع کرده بود و یک مبارزه جانانه را بین آنها ایجاد می کرد. این بازی شما رو دو روی دو جناح قرار می داد و مشا می توانستید با انتخاب قهرمان خود به نبرد اشخاص خبیثی همانند Thanos بروید تا نقشه آنها را برای ناوبدی دنیا بر ملا کنید. البته کپکام بازی محبوبی مانند Marvels VS Capcom را قبل تر از این عنوان ساخته بود، اما در واقع سطح کیفی Marvel Super Heroes بسیار بالاتر از آنها بود و گیمرها هم بیشتر آن را می پسندیدند.

اگر که عاشق ابرقهرمان ها و بازی هایی مانند این سبک هستید عنوان Marvel Super Heroes

یک انتخاب بسیار ارزشمند و سرگرم کننده است که تا ساعت ها هر کسی را پای خود نگهدارد.

Spiderman VS Kingpin

هیچ لیست از ابرقهرمان بدون نام شخصیت مرد عنکبوتی نخواهد ماند، پیتر پارکر همیشه پای ثابت تمام مبارزات و پاکسازی شهر از دست شرورهاست. در دهه نود بازی های زیادی از مردعنکبوتی ساخته شد که طیف وسیعی از کنسولهای مختلف را شامل می شد. اما بازی Spiderman VS Kingpin یکی از جذابترین ها در این مجموعه بود که در سال 1991 توسط شرکت سگا ساخته شد و منتشر شد. بازی Spiderman VS Kingpin از لحاظ داستانی بسیار جذابیت دارد و ماجرای 24 ساعت پر استرس را در شهر نیویورک روایت می کند. کینگ پین که سر دسته شرورهای شهر نیویرک است یک بمب بسیار خطرناک را در شهر کار گذاشته که ظرف مدت 24 ساعت منفجر می شود. کینگ پین با زیرکی خود تمام مردم شهر را متقاعد کرده که مردعنکبوتی مسبب این اتفاق است و در طول بازی حس بی اعتمادی مردم نیویورک را خواهید دید.

بازی تا حدودی شما را محدود می کند چون یک تایمر در صفحه وجود دارد که به شم هشدار میدهد زمان بسیار کمی دارید ولی در طول این مدت می توانید با دوربین عکاسی پیتر پارکر از دشمنان و یا چیزهای مختلف عکس بگیرید و به جیمز جونا جیمسون سردبیر بی اعصاب نشریه دیلی بیوگل بفروشید و در ازای آن پول بگیرید. بازی Spiderman VS Kingpin از لحاظ پرداخت و داستانی بسیار وفادار به کمیک استریپ های مرد عنکبوتی است و می تواند طرفداران خود را راضی کند.

اگر که از تار زدن بصورت ساید اسکرول در خیابان های نیویورک لذت می برید این عنوان را از دست ندهید.

Death And Return Superman

تابحال به این سماله فکر کرده اید که اگر شخصیت Superman کشته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در ژانویه سال 1993 یکی از جنجالی ترین کمیک بوک های سری سوپرمن منتشر شد و همه علاقه مندان به این ابرقهرمان از خواندن آن متعجب شدند. بله شخصیت سوپرمن در این کامیک می میرد! در این کمیک یکی از قوی ترین دشمنان دنیای ابرقهرمان یعنی Dooms Day با سوپرمن رو در رو می شود و بعد از یک مبارزه بسیار سخت و جانانه سوپرمن موفق می شود این موجچود وحشی را نابود کند، اما خودش به علت جراحت های سنگینی که بر بدنش وارد شده بود نتوانست طاقت بیاورد و مرد.

بعد از چند شماره دوباره سوپرمن برمی گردد و همه طرفدارانش را خوشحال می کند. در سال 1995 بازی Death And Return Superman برای دستگاه های آرکید منتشر شد و در آن شاهد روایت همین داستان هستیم. بازی از لحاظ گیم پلی جذاب و خوبی داشت و شاهد قدرت نمایی سوپرمن هستیم که با دشمنان مخنلف روبرو می شود و همه را نابود می کند.

اگر که به سوپرمن علاقه مند هستید بازی  Death And Return Supermanبر روی دستگاه های آرکید بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

Freedom Force

این گروه سالها قبل در دنیای مارول متولد شد  که شامل تعداد زیادی از شخصت های فرعی می شد. این گروه محبوبیت و اعتبار چندانی نداشتند و مارول هم دیگر کاری با آنها نداشت. در کنار قهرمان های اصلی و همه مارول مسیری جدید آغاز شد که افراد کوچک شروع به معرفی شدن و رشد کردند.

گروه Freedom Force تک و تنها مانده بود تا اینکه شرکت Irrational Games در سال 1990 امتیاز آن را خریداری کرد و تلاش کرد تا آن را احیا کند. این بازی از روی هیچ کمیک استریپی ساخته نشده است اما بی شک یکی از کمیک ترین بازی های تاریخ صنعت بازی است که ارزش بسیار زیادی دارد.

این بازی بسیار شبیه با آثار ساخته شده در دهه 60 است و آنقدر در زمینه گرافیک پخته عمل کرده که می توان از هر فریم آن لذت برد. بازی Freedom Force از تنوع بسیار خوبی هم برخوردار است و در آن شاهد حضور دشمنان متنوعی هستیم که رویارویی با آنها اصلا خسته کننده نمی شود. یکی از نکات مثبت این عنوان کمیک استریپی استفاده بسیار هوشمندانه از فیزیک است که می توانید با ساتفاده از اشیایی که در محیط پیدا می کنید دشمنان را از بین ببرید.

خوب در این لیست می توانست عنوان های خوب دیگری هم باشد اما ملاک ما بای این انتخاب ها ایجاد نوآوری و خلاقیتی بود که در زمان خودش ایجاد شده بود. اگر که تصور می کنید جای عنوان دیگری در این مقاله خوالی بود شما عزیزان با ما این مساله را مطرح کنید.

امیدوارم هستم که مطلب فوق مورد پسند شما عزیزان مخصوصا طرفداران ابرقهرمان ها و کمیک استریپ بازها قرار گرفته باشد. با توجه علاقه مندی زیاد مخاطبان به ابرقهرمان ها، ما آنها را به دوره های مختلفی دسته بندی کرده ایم تا در زمان مناسب به آنها بپردازیم. در مطلب های بعدی بیشتر به ابرقهرمان ها و دنیای آنها خواهیم پرداخت.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند