بهترین بازی ها واقعیت مجازی VR تحت Web که می توانید بازی کنید

واقعیت مجازی یک فناوری خارق العاده است که می تواند به شما احساس غرق شدن در گیم پلی ویدیویی را بدهد. وقتی یک هدست واقعیت مجازی بر روی صورت خودتان قرار می‌دهید، شما را به دنیای بازی منتقل می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید واقعاً آنجا هستید. می‌توانید هزاران بازی واقعیت مجازی را در پلتفرم Oculus و در بازار استیم Valve پیدا کنید. اما آیا می‌دانستید که بازی‌های وب VR با منبع باز باورنکردنی نیز در دسترس هستند؟

VR  مبتنی بر وب چیست؟

پروژه WebXR که قبلاً WebVR نامیده می شد یک پلت فرم منبع باز است که به توسعه دهندگان XR اجازه می دهد محتوای VR تعاملی تولید کنند که روی مرورگر اجرا می شود. فایرفاکس، کروم و مرورگر داخلی Meta Quest 2 همگی از محتوای WebXR پشتیبانی می کنند.

پلتفرم WebXR سخت افزاری است و از هدست های واقعیت مجازی و هدست های واقعیت افزوده پشتیبانی می کند. حتی می توانید با رایانه یا گوشی هوشمند خود به برخی از محتوای WebXR دسترسی پیدا کنید.

بهترین بازی های VR که همگی رایگان هستند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

Soundboxing

وقتی صحبت از بازی های واقعیت مجازی می شود برای همه جذاب است که به سراغ عنوان های خاصی بروند. معمولا عنوان های ریتمیک بیشترین طرفدار را دارند و بازی Soundboxing هم می تواند شما را بسیار سرگرم کند.

اگر که بازی Beat Saber را تجربه کرده باشید می توانید از بازی Soundboxing هم لذت ببرید. البته فضای بصری و گرافیکی در این عنوان بسیار جذاب است و کاراکترها هم بسیار بامزه هستند. این عنوان از جهاتی از Beat Saber بسیار بهتر است و می تواند شما را بخوبی سرگرم کند.

جالب است که Soundboxing محتوای موسیقی خود را مستقیما از Youtube دریافت می کند، به این معنی که انتخاب شما در موسیقی عملا بسیار محدود است.

Fit’n Punch XR

Fit’n Punch XR  یک بازی بوکس VR اول شخص برای پلتفرم Oculus Quest است. از ردیابی در مقیاس اتاق پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید از حملات حریف خود غافل شوید، شیرجه بزنید، و در حالی که مشت‌ها را به سمت صورت آنها پرتاب کنید. همچنین راهی عالی برای انجام تمرینات واقعی در حین بازی است.

اگر به بازی های ورزشی علاقه مند هستید حتما عنوان Fit’n Punch XR را تجربه کنید، البته رایگان بودن آن هم می تواند محرک بسیار خوبی باشد تا آن را تجربه کنید.

Beat Knight XR

اگر به دنبال یک بازی نزدیک به گیم پلی Beat Saber هستید، عنوان Beat Knight XR می تواند شما را راضی کند. گرافیک بازی Beat Knight XR چندان بالا نیست و سطح کیفی پایینی دارد، ولی فضاسازی ها بسیار فانتزی و جالب هستند.

Krossa

آیا تا به حال آنقدر عصبانی شده اید که فقط لازم باشد چیزی را خرد کنید؟ Krossa حال شما را بسیار خوب درک می کندو همه چیز را در اختیار شما قرار می دهد. این بازی VR مبتنی بر مرورگر به شما امکان می‌دهد با ضربه زدن به گلدان‌ها با چوب بیسبال، ناراحتی خود را تخلیه کنید. احمقانه به نظر می رسد، اما بسیار راضی کننده است.

 Krossa تقریباً از طریق هر هدستی با کنترلرهای 6DoF  از جمله  HTC Vive، Valve Index، Oculus Rift  و Meta Quest قابل دسترسی است.

Silk Brush

Silk Brush  یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های WebXR است که ما با آن روبرو شده ایم. این عنوان لزوما یک «بازی» نیست، اما برنامه‌ای است که می‌توانید ساعت‌ها در آن بازی کنید.  Silk Brush یک پورت WebXR  کامل از برنامه هنری خارق‌العاده Tilt Brush VR است.

توسعه‌دهنده این پروژه موفق شد هر ابزار و براش را از نسخه اصلی به بازتولید مبتنی بر مرورگر بیاورد. استفاده از Silk Brush کاملا رایگان است و حتی به شما امکان می‌دهد فایل‌های .glb ساخته‌های سه بعدی خود را به آن وارد کنید و هر کاری که می‌خواهید با کار خود انجام دهید.

Up There

واقعا بعضی از عنوان ها خود را فراتر از یک سرگرمی معرفی می کنند و پر از خلاقیت هستند. بازی Up There یکی از جالب ترین عنوان هایی است که می توانید در VR تجربه کنید.

این عنوان یک شبیه ساز سیاره نما مجازی با آسمان شب پر از بیش از 100000 ستاره برای خیره شدن است. شما می توانید در مورد تعداد انگشت شماری از ستاره های خاص، از جمله  Procyon، Barnard’s Star و Sol اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید نما را فیلتر کنید تا صورت های فلکی و سیارات فراخورشیدی شناخته شده را به تصویر بکشید.

برای امتحان کردن آن بالا به تجهیزات خاصی نیاز نخواهید داشت. این تجربه از هر هدست واقعیت مجازی، از جمله هدست های اصلی Google Cardboard پشتیبانی می کند. حتی می توانید آن را روی رایانه خود امتحان کنید – اما نگاه کردن به اطراف با هدست بسیار سرگرم کننده تر است.

VRBlocks

VRBlocks  شبیه سازی واقعیت مجازی Minecraft است. اما به جای میزبانی بسیاری از دنیاهای مجزا برای بازدید، VRBlocks  یک دنیای مجازی غول پیکر و پایدار برای کشف و کمک به طراحی است. همچنین این اولین بازی چند نفره VR در لیست ما است. هرکسی که وارد VRBlocks می‌شود همان محیط خلاقانه را به اشتراک می‌گذارد، اگرچه این دنیای به اندازه‌ای بزرگ است که ممکن است هرگز بازیکن دیگری آن مکان را نبینید.

اگر که به پلتفرم بازی VR علاقه مند هستید می توانید از این بازی ها استفاده کنید و وارد فضای جدیدی شوید.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند