قابلیت instant 6 GHz به مادربردهای Z690 گیگابایت هم رسید – اورکلاک آسان تر از همیشه

قابلیت instant 6 GHz که در ابتدا بروی مادربردهای Z790 معرفی شد، اکنون در سری Z690 گیگابایت گسترش یافته است. کاربران می توانند تنها با به روز رسانی بایوس مادربردهای Z690 گیگابایت و فعال کردن تنظیمات مورد نظر، پردازنده های پرچمدار نسل 13 را به راحتی اورکلاک کنند.

همانطور که گفته شد قابلیت instant 6 GHz اولین بار در مادربردهای Z790 گیگابایت برای پردازنده های Core i9-13900K و Core i7-13700K اینتل به کار گرفته شد. در واقع instant 6 GHz یک پروفایل از پیش تعیین شده اورکلاک پردازنده است تا به آسانی پردازنداه های یاد شده را به فرکانس 6 گیگاهرتز برساند. این پروفایل اورکلاک خودکار، با رساندن فرکانس پردازنده های 13900K و 13700K به 6 گیگاهرتز، باعث بهبود عملکرد تا 3 درصد می شود تا کاربران از نهایت عملکرد پردازنده های نسل 13 بروی پلتفرم Z790 و Z690 لذت ببرند.

با ارتقاء آخرین بایوس و فعال‌ سازی Instant 6 گیگاهرتز، سیستم می‌تواند به طور خودکار ولتاژ CPU و کالیبراسیون Vcore پردازنده‌ها را تغییر دهد تا بهترین دو هسته بهینه شده در فرکانس 6 گیگاهرتز را شناسایی کند. البته بیشترین کاربرد این قابلیت در برنامه ها و عملکردهای تک هسته ای قابل مشاهده است اما همچنان می توان بهبود عملکرد در دیگر بخش ها را شاهد بود.

برای به روزرسانی بایوس، باید به وب سایت گیگابایت و بخش مادربرد مورد نظر رفته و جدیدترین بایوس آن را دانلود کنید. سپس با Q-Flash یا Q-Flash Plus بایوس جدید را بروی مادربرد بارگذاری کنید تا از فناوری نوآورانه instant 6 GHz گیگابایت لذت ببرید.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد