اسپین آف A Quiet Place به تاخیر افتاد

سبک آخرزمان سالهاست که در هالیوود به آن پرداخت شده و در واقع عنوان های زیادی را در این زمینه تماشا کردیم، اما تکرار و پوچی محتوا در بیشتر آنها موج می زند. اما فیلم A Quiet Place یکی از ساخته هایی است که نگاهی کاملا متفاوت و حتی تحسین برانگیز داشته است، تصور کنید که نتوانید با اعضای خانواده خود صحبت کنید و زندگی را در سکوت مطلق ادامه دهید آن موقع چه احساسی خواهید داشت؟ این دقیقا همان چیزی است که فیلم A Quiet Place در آن می درخشد و مخاطبان خود را بخوبی به دنبال روایت داستان خود می کشاند.

هیس، قربانی ها فریاد نمی زنند

جان کرازینسکی سالها پیش شروع به نوشتن فیلمنامه یک جای ساکت کرد، تمام ابعاد انسانی و حتی مشکلات اجتماعی را بخوبی پرورش داد. برای اجرایی کردن تمام ایده های خلاقانه خود بر روی صندلی کارگردانی هم نشست و برای رسیدن به یک نقش افرینی خوب خودش به ایفای نقش در فیلمش هم پرداخت. شاید انجام چنین کاری آنقدرها هم قابل هضم نباشد ولی حاصل آن خلق اثری شایسته و قابل تحسین مانند A Quiet Place شد. تماشای لحظه به لحظه فیلم اول A Quiet Place پر از استرسی از درون بود که شما در سکانس هایی به نیابت از کاراکترهای فیلم می خواستید فریاد بزنید. بیشتر کسانیکه این فیلم را تماشا کردند به این مساله اقرار کردند که حتی مراقب این بودند که صدای نفس های خودشان را هم نشنوند. تمام اینها یعنی رسیدن به همان چیزی که جان کرازینسکی برای آن زحمت فراوانی کشید.

پس از موفقیت فیلم اول قطعا شماره دوم ساخته می شد، اما این بار نه با بودجه شخصی بلکه با یک سرمایه بیشتر. فیلم دوم چند ماه بعد از اتفاقات شماره اول روایت می شد و ماجرای خانداه سرگردان را ادامه می داد، اما گاه گاهی هم به اتفاقات گذشته بطور خلاصه وار رجوع می کرد. فیلم دوم را نمی توانیم خوب و یا حتی بد بدانیم، چون مانند شماره اول روایت می شد و هیچ چیز جدیدی را هم به مخاطب ارائه نکرد حتی در ترساندن های خود هم از فیلم اول تقلید کرد اما چندان هم جوابگو نبود.

بعد از دو شماره اول یک جای ساکت، حالا نوبت به یک اسپین آف رسیده تا داستان را به شکلی دیگر ادامه دهد. این اسپین آف ترسناک و دلهره آور اکنون به جای 31 مارس در تاریخ 22 سپتامبر 2023 منتشر خواهد شد. هم اکنون در مورد قسمت بعدی دنیای A Quiet Place اطلاعات زیادی در دست نیست، از جمله اینکه آیا ما دوباره Evelyn Abbot با بازی امیلی بلانت و فرزندانش را خواهیم دید یا خیر. مایکل سارنوسکی به جای جف نیکولز بر صندلی کارگردانی نشسته است و شاید تا حدودی تغییراتی در ذات این فیلم صورت بگیرد. انتظار می ‌رود که فیلم سوم به جای دنباله‌ای بر دو فیلم اول، با ستاره‌های اصلی امیلی بلانت و جان کرازینسکی به ریشه های این داستان بازگردد و چیزهای جدیدتری را نشان دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که برداشت سارنوسکی از فیلم A Quiet Place «متفاوت با آنچه کرازینسکی با دو قسمت اول انجام داده بود» خواهد بود، اگرچه طرح او «با لحن دنیایی که ساخته‌اند مطابقت دارد و احساس می‌کرد که او برای قسمت بعدی آن‌ها مناسب است».

به نظر شما داستان این اسپین آف باید چطور روایت شود؟

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند