احتمال اتمام همکاری TSMC با هواوی به دستور امریکا

گویا امریکا قصد ندارد دست از سر هواوی بر دارد. بعد از تحریم هایی که این کشور در سال میلادی گذشته بر علیه هواوی و برخی شرکت های چینی دیگر اعمال کرد، حال مطلع شده ایم که راه های دیگری را برای اعمال فشار بیشتر در نظر گرفته. در جدیدترین اخبار منتشر شده مطلع شدیم که TSMC که مسئولیت تولید پردازنده های هواوی را بر عهده دارد، در برخی موارد قصد همکاری بیشتر با این شرکت را ندارد و حتی امکان اتمام همکاری این دو شرکت نیز وجود دارد.

شرکت تایوانی TSMC بدون شک یکی از قدرتمند ترین شرکت های تولید کننده ریزپردازنده های نیمه هادی دنیا می باشد که در سال های اخیر همکاری بسیار خوبی با شرکت اپل داشت و چند سالی نیز بود که پردازنده های اختصاصی Kirin را نیز حتی با معماری 7 نانومتری تولید می کرد.

گویا مسئولین امریکایی با توجه به نفوذ بسیار بالای خود بخصوص در تایوان، خواستار قطع همکاری یا کاهش روابط بین این دو شرکت شده اند و به نظر می رسد که شرکت تایوانی حرف شنوی بسیاری از مسئولین و دولت مردان امریکایی دارد.

همانطور که امریکا بیان کرده بود، لغو تحریم های بصورت موقت می باشد و تا زمانی که گوشی های هوشمند هواوی از نظر مسئولین امریکا از نظر امنیت مشکل دار می باشند، تحریم های دوباره برقرار می شود. اما این بار امریکا از راه جدیدتری وارد شده و شرکت های معتبری که با هواوی در ارتباط هستند را تهدید می کند.

باید منتظر بود و دید این داستان به چه سرانجامی ختم می شود و هواوی آیا باز هم راه کار هایی برای این بحران هایی که گویا تمامی ندارند در نظر گرفته یا خیر.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد