آیا شبکه های اینترنتی 5G باعت شیوع بیشتر ویرس کرونا می شود؟

در حالی که کرونا ویروس در کشور های اروپایی به سرعت در حال پیشرفت و همه گیر شدن می باشد، اتفاق جالبی رخ داده که نشان می دهد خرافات در هر صورتی می تواند بی دلیل آسیب جدی به جوامع برساند. این بار خرافات جدیدی که در میان شهروندان اروپایی به باور تبدیل شده، سبب شد تا دو ایستگاه 5G انگلستان توسط مردم به آتش کشیده شود.

اما داستان این خرافات از کجا شروع شد. مدتی پیش در اجلاس سران بهداشتی در آریزونا، دکتر توماس کاوان اعلام کرد که یکی از اصلی ترین دلیل شیوع سریع کرونا ویروس در کشور های امریکایی و نیز اروپایی سیگنال های شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G  می باشند.

توماس کاوان دست به مقایسه ای تقریبا احمقانه زد و اعلام کرد که کشور های افریقایی به نسبت کشور های امریکایی و اروپایی کمتر درگیر شیوع این ویروس کشنده شده اند و دلیل آن را نیز عدم حضور ایستگاه های اینترنتی 5G در این کشور ها دانست. اما مدتی بعد هزاران نفر در افریقا نیز به این ویروس کشنده مبتلا شدند.

اما همین اظهار نظر سبب شد تا این خرافات در بین مردم پخش شود و نتیجه آن این شد که در انگلستان دو پایگاه اصلی شبکه های اینترنتی نسل پنجم که هزینه بسیاری نیز برای این کشور در پی داشت بصورت کامل توسط شهروندان به آتش کشیده شود.

در ادامه مسئولین بخش ارتباطات سیار انگلیس نیر اعلام کردند شیوع کرونا ویروس هیچ ربطی به شبکه های اینترنتی نسل پنجم ندارد. اما باز هم هنوز شهروندان اروپایی و نیز امریکایی به این خرافات دلخوش کرده اند و در برخی از فضاهای مجازی نیز دولت را تهدید کرده اند در صورتی که خودشان فعالیت های شبکه های اینترنتی نسل پنجم را متوقف نکنند باز هم دست به اقداماتی این چنین خواهند زد.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

خانواده قربانیان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی از شرکت‌های اکتیویژن و متا شکایت کردند