اختصاصی بنچیمو: ویدیو جعبه گشایی و تحلیل مادربرد پرچمدار MSI Z590 GODLIKE

مادربرد Z590 GODLIKE به دلیل زبان طراحی جدید، ترکیب رنگ های خاص و پنل های سه بعدی مختلف، به سرعت به یک محصول فضایی تبدیل شد. مادربردی زیبا که کیفیت ساخت عالی و البته قدرت بالای آن در بخش مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده باعث شد تا ما در رسانه تخصصی بنچیمو آن را زیر ذره بین قرار دهیم.

مادربرد MEG Z590 GODLIKE مدتی قبل به عنوان پرچمدار مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 500 اینتل معرفی شد. شرکت MSI در اوایل مشخصات زیادی از این مادربرد منتشر نکرد اما با جستجوهای فراوان در رسانه تخصصی بنچیمو توانستیم به یک سری اطلاعات دست یابیم. اما اکنون این مادربرد در کنار ما است تا نگاهی دقیق تر به آن داشته باشیم. 

قطعاً می دانید که مادربرد MEG Z590 GODLIKE یک پرچمدار بسیار عالی برای پردازنده های نسل 11 و نسل 10 اینتل است و اگر خبرهای بنچیمو را دنبال کرده باشید می دانید که این مادربرد با زبان طراحی جدید و مدار قدرت 90 آمپر، بسیار قدرتمند ظاهر شده تا رقیبان را از میدان بیرون کند.


آشنایی با تاریخچه مادربردهای GODLIKE زیر برند محبوب MSI


اما بجز ظاهر این مادربرد، چه ویژگی هایی هستند که MEG Z590 GODLIKE را نسبت به دیگر مادربردهای بازار متمایز می کند؟ این مادربرد به یک مدار قدرت 20 فاز دیجیتال 90 آمپر مجهز شده است که احتمالا کنترلر ISL69269 آن را مدیریت می کند. دو کانکتور 8 پین وظیفه انتقال نیرو به مدار قدرت و پردازنده را بر عهده دارند. از آنجا که پردازنده های نسل 11 محصولاتی پر مصرف و داغ هستند پس لازم است راهکارهای حرارتی مناسبی برای این مادربرد در نظر گرفته شود. دو هیت سینک بزرگ با طراحی موج دارد و چگالی بالا و یک هیت پایپ 8 میلی متری در کنار پد حرارتی 7 وات بر کلوین متر، این وظیفه را بر عهده دارند.

پورت های Thunderbolt 4 با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه، ساختار 8 لایه PCB، دو برابر مس بیشتر در ساخت PCB،یک پورت سریع 2.5 گیگابیتی، شبکه بسیار سریع 10 گیگابیتی و البته نسل جدید شبکه بی سیم Wi-Fi 6E به همراه بلوتوث نسخه 5.2، دکمه های فیزیکی و کدک جدید Realtek ALC4082 به همراه تراشه دک ESS ES9218PQ از ویژگی های این مادربرد هستند.

در ابتدا باید بگوییم که بعضی از عکس های منتشر شده از Z590 GODLIKE بدون پنل های محافظ بود و در بعضی دیگر تصویر مادربرد با پنل های محافظ بود. این سوال برای ما پیش آمد که بالاخره این مادربرد به پنل های جانبی محافظ مجهز هست یا نه؟ پس از کمی تحقیق متوجه شدیم که این پنل ها در جعبه مادربرد قرار دارند. این پنل ها نه تنها به مادربرد ظاهری جذاب تر می بخشید بلکه به عنوان محافظ مادربرد از آسیب های احتمالی استفاده می شود.

و اما در جعبه مادربرد MEG Z590 GODLIKE شاهد دنیای از امکانات هستیم. در ادامه مروری به این تجهیزات داریم:

1- دفترچه راهنما

2- راهنمای نصب سریع

3- راهنمای نصب استندها

4- درایورها که اینبار به جای لوح فشرده در USB قرار گرفته اند.

5- کابل با کیفیت بافته شده ساتا 6 گیگابیت در ثانیه (3 کابل)

6- کابل JRGB

7- کابل JCORSAIR برای اتصال به محصولات کورسیر

8- کابل JRAINBOW یا نورپردازی آدرس پذیر

9- کابل Thermistor یا سنسور حرارتی (2 کابل)

10- کابل DP به Mini-DP یا دیسپلی پورت به مینی دیسپلی پورت (2 کابل)

11- کابل دستگاه تیونینگ کنترلر Tuning controller

12- آنتن شبکه بی سیم

13- پلاک جذاب با نشان دراگون MSI

14- کارت توسعه M.2 با خنک کننده فعال

15- استندهای قابل نصب

16- برچسب های سری MEG

17- برچسب های مدیریت کابل ساتا

18- پیچ ها و پایه های armor kit یا کیت محافظتی

19- کارت ریجستر دستگاه

20- کیت تمیز کننده (پارچه)

21- دو پیچ گوشتی دو سو و چهار سو

22- کیت تمیز کننده (برس)

23- مادربرد MEG Z590 GODLIKE

MEG Z590 GODLIKE

اما شاید جالب ترین ویژگی ذکر شده، کیت تیونینگ کنترلر باشد. این کیت باعث می شود تا اورکلاکرها به راحتی اورکلاک کنند. یک کیت نظارتی که بروی آن یک نشانگر و چند دکمه قرار گرفته است. نه تنها با این کیت می توانید مقادیر لازم برای اورکلاک را مدیریت کنید بلکه ویژگی هایی مانند Reset و Clear CMOS شما را به سرعت از مشکلات به وجود آمده در زمان اورکلاک دور می سازد. این کیت بسیار کاربردی است اما در لیست تجهیزات موجود در جعبه MEG Z590 GODLIKE تنها نام کابل این کیت آمده و از خود کیت به عنوان یک گزینه انتخابی یاد شده است پس از جعبه گشایی دریافتیم که این کیت خوشبختانه در جعبه مادربرد حضور دارد.

نمایشگر Dynamic Dashboard II برای مانیتورینگ و نمایش محتوا دلخواه کاربر گزینه مناسبی است. اما زمانی قدر این نمیاشگر را می دانید که با مشکلات جزئی سیستم بالا نیاید. در این موقع است که با اخطارهای تصویری به سرعت شما را متوجه مشکل به وجود آمده می کند.

اما شاید یکی از برترین ویژگی های MEG Z590 GODLIKE ، پشتیبانی از 128 گیگابایت رم با نهایت فرکانس 5600 مگاهرتز باشد. فرکانسی که سال ها قبل، دور از انتظار بود و هم اکنون برای بسیاری از رقیبان ترسناک است. در نهایت برای مشاهده این مادربرد پرچمدار می توانید ویدیو اختصاصی بنچیمو را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد