پشتیبانی از DDR5-7200 در 1.2 ولت با بایوس جدید X670E Taichi ازراک

مادربرد X670E Taichi یکی از بهترین مادربردهای پلتفرم AM5 است که می توان خرید اما ازراک به این خوب بودن بسنده نکرده و بایوس بتای جدیدی را برای این مادربرد عرضه کرده. با این بایوس کاربران می توانند از بالاترین فرکانس رم در این پلتفرم استفاده کنند. نهایت فرکانس پشتیبانی شده 7200 در رم های DDR5 با ولتاژ 1.2 ولت، چالش بسیار بزرگی است که ازراک برای بقیه رقبا ایجاد کرده.

همانطور که در جریان هستید، چندی قبل افزایش ولتاژ رم با فعال سازی پروفایل EXPO در پلتفرم های AM5، بسیاری از کاربران را دچار مشکل کرد. سوختن پردازنده و سوکت مادربرد بخشی از این مشکلات بود که به دلیل استفاده از ولتاژ بیش از 1.3 ولت پیشنهادی AMD بود. همچنین نهایت فرکانس پشتیبانی شده توسط مادربردهای این پلتفرم به اندازه ای نبود که بتوان با پلتفرم های اینتل رقابت کرد. به همین دلیل ازراک جدیدترین میکروکد AGESA 1.0.0.7 BIOS را برای مادربرد پرچمدار X670E Taichi با پشتیبانی پیشرفته از حافظه سریعتر DDR5 منتشر کرده است.

این BIOS جدید یک نسخه بتا است اما برای ارائه بهترین سازگاری حافظه و پشتیبانی از DIMM های DDR5 با فرکانس بالا در بردهای Taichi تنظیم شده و قارد به پشتیبانی از حافظه های پیشرفته DDR5 EXPO و XMP است. در اسکرین شات های ازراک به راحتی می توان مشاهده کرد که یک کیت دو کاناله DDR5-7200 EXPO از سری Trident Z5 NEO با زمان تاخیر CL34-45-45 بدون هیچ مشکلی در مادربرد X670E Taichi کار می کند.

همچنین ازراک اعلام کرده که بایوس جدید ولتاژ 1.3 ولتی را حفظ می کند، اما می توانید همان فرکانس DDR5-7200 را با ولتاژ کمتر از 1.2 ولت اجرا کنید که بسیار در محدوده ایمن توصیه شده توسط AMD است. همچنین این شرکت یک آزمایش یک ساعته زیر بار کاری را انجام داده که نشان می دهد این بایوس در نهایت پایداری خود قرار داد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟