آپدیت iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد تا فضای خالی در صفحه اصلی آیفون ایجاد کنند

شرکت اپل بزرگترین آپدیت خود را برای آیفون در ماه ژوئن در رویداد WWDC 2024 در کنار watchOS 11 ،macOS 15 و تعداد زیادی به‌روزرسانی دیگر برای محصولات خود معرفی خواهد کرد. در حالی که اپل سرمایه‌گذاری زیادی برای آوردن فناوری هوش مصنوعی مولد به این پلتفرم کرده، احتمالاً این تنها چیزی نباشد که کاربران را هیجان‌زده کند. بر اساس گزارش‌های اخیر، iOS 18 به کاربران این امکان را می‌دهد که با کنترل‌های سفارشی‌سازی بیشتر، فضاهای خالی در صفحه اصلی آیفون ایجاد کنند.

تحلیلگر مارک گورمن اخیراً در آخرین خبرنامه Power On خود خاطرنشان کرده که اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری برای صفحه اصلی آیفون با انتشار iOS 18 است. در حالی که او نتوانست جزئیات را در آن زمان مشخص کند، اکنون اما جزئیات بیشتری در مورد این صفحه می‌شنویم. به گفته منابع آگاه، iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد تا فضاهای خالی از جمله ستون‌ها و ردیف‌های خالی را در صفحه اصلی ایجاد کنند. در حال حاضر، آیکون برنامه‌ها در صفحه اصلی آیفون به یک شبکه خیالی گره خورده است که نمی‌تواند فضای خالی ایجاد کند. این بدان معنی است که آیکون‌های برنامه به طور خودکار هر فضای خالی را پر می‌کنند و این باعث می‌شود صفحه اصلی کمی فشرده به نظر برسد. با این حال، با آپدیت آتی این موضوع در شرف تغییر است؛ چراکه اپل در نهایت تصمیم گرفته تا به صفحه اصلی اجازه دهد بدون هیچ برنامه خاصی فضای آزاد ایجاد کند.

توجه داشته باشید که طبق گفته منابع، برنامه‌ها همچنان به یک شبکه زیرین متکی خواهند ماند، اما کاربران این گزینه را خواهند داشت که طرح‌بندی را به صورتی آزادانه‌تر سفارشی کنند. MacRumors اشاره می‌کند که کاربران می‌توانند فضای خالی را در صفحه اصلی ایجاد کنند که می‌تواند یک سطر یا ستون کامل باشد. این یک معامله بزرگ برای آیفون خواهد بود، زیرا اپل قبلاً هرگز فضای خالی را روی صفحه اصلی آیفون اجازه نداده است. البته اگر دوست دارید تنظیمات پیش‌فرضتان را همین حالا تغییر دهید، ایجاد فضای خالی در آیفون در حال حاضر با iOS 17 هم امکان‌پذیر است. با این حال، نیاز به استفاده از برنامه‌های Shortcuts و Widgetsmith دارید که راه‌حلی برای این کار ارائه می‌دهد. البته این ویژگیِ رسمی نیست که خود اپل آن را تبلیغ کرده باشد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد