بازی Judas سرانجام توسط مدیر استودیو Ghost Story Games رونمایی شد

Ken Levine مدیر استودیو Ghost Story Games به تازگی جزئیات زیادی را در مورد بازی Judas ارائه کرده است. لوین در یک مصاحبه 75 دقیقه‌ای جدید با رایان مک‌کافری و جف کیگلی از IGN که به تازگی 4 یا 5 ساعت از بازی را انجام داده بودند، شرکت کرد.

استودیو Ghost Story Games که سابقه ساخت BioShock را هم در کارنامه دارد، نزدیک به پنج سال برای ساخت بازی Judas وقت گذاشته است. همه چیز به مفهوم داستانی لگو برمی‌گردد که او برای اولین بار در اواخر سال 2015 ارائه کرد. به گفته او، فقط برای اطمینان از اینکه بازی با اقدامات پلیر سازگار شود، چهار یا پنج سال تحقیق و توسعه طول کشید.

با این حال، موارد مهم دیگری هم در بازی Judas وجود دارند. لوین گفت که استودیو Ghost Story Games باید به بازی آموزش می‌داد که چگونه همه عناصر پیش‌ساخته را به روش‌های مختلف نه تنها برای روایت، بلکه برای چیدمان سطح، گنج‌ها، اسپان شدن دشمن و غیره مجدداً بدون اینکه برای بازیکن بدیهی و آزاردهنده باشد راه‌اندازی کند تا به پویایی بازی کمک کند.

شخصیت اصلی بازی توسط بقیه شخصیت‌ها Judas نامیده می‌شود و یک خائن به حساب می‌آید. این فرد در یک کشتی مستعمره زندگی می‌کند که در یک سفر چند نسلی به سمت پروکسیما قنطورس از زمینِ در حال مرگ فرار می‌کند. Judas حقیقتی عجیب را فاش می‌کند و آن هم این است که شخصیت‌هایی که کشتی را مدیریت می‌کنند، بدون اینکه بدانند، ربات هستند تا انسان. این آشکارسازی باعث زنجیره‌ای از واکنش‌ها می‌شود که در نهایت منجر به فاجعه می‌شود، کشتی می‌فلاور در یک میدان سیارکی لنگر انداخته و غرق می‌شود. در تلاش برای نجات ماموریت و بشریت، Judas به لطف فناوری آزمایش نشده‌ای به نام چاپ مجدد برای رستاخیز انتخاب می‌شود.

برخلاف بازی BioShock که قهرمانان داستان هیچ چیز در مورد دنیایی که وارد آن شده‌اند نمی‌دانستند، Judas روابط طولانی و داستانی با همه افراد حاضر در کشتی دارد، به ویژه سه نفر: تام، که امنیت را مدیریت می‌کند، نفرتیتی، زیست شناس و هوپ، مشاور است. علیرغم اینکه این سه در واقع ربات هستند، رابطه‌ای بسیار شبیه به انسان دارند؛ تام و نفرتیتی همسر یکدیگرند و هوپ دختر آنهاست.

با این حال، می‌توان گفت که آنها یک خانواده بسیار ناکارآمد هستند. آنها با یکدیگر در تضاد هستند و سعی خواهند کرد تا Judas را در طول بازی متقاعد کنند که با دیدگاه آنها برای ماموریت موافقت کند. لوین گفت که روابط کاملاً پویا خواهد بود و این سه نفر دائماً نظرات خود را نسبت به پلیر و یکدیگر تغییر می‌دهند. کشتی بزرگی که Judas در آن حضور دارد مانند یک شهر بزرگ است و پیوستن به یک بخش خاص از طریق یک نمای بالا به پایین مانند بازی‌های استراتژیک صورت می‌گیرد. در طول اکتشاف از این کشتی، پلیرها رویدادهای پویایی را تجربه خواهند کرد که می‌توانند در هر مکان و زمانی رخ دهند. به عنوان مثال می‌توان به یکی از شخصیت‌ها اشاره کرد که ذخیره سوختی را که پلیر به دنبال آن بوده می‌شکند، چراکه از دست او عصبانی است.

علاوه بر این، کاراکترها که فقط هولوگرام هستند، حتی در موقعیت‌های جنگی بر اساس جانبداری Judas با آنها دخالت می‌کنند. به عنوان مثال، اگر با نفرتیتی رابطه خوبی داشته باشید او مثلاً یک برجک را هک می‌کند تا به شما کمک کند. از سوی دیگر، اگر هوپ از دست شما عصبانی باشد، ممکن است با نشان دادن موقعیت مکانی شما به دشمنانتان، تلاش‌های پنهان‌کاری شما را خراب کند. در پایان بازی، باید یک شخصیت را برای حمایت انتخاب کنید، اما در طول بازی، می‌توانید هر زمان که بخواهید وفاداری خود را تغییر دهید. البته که این منجر به چندین پایان متفاوت می‌شود.

لوین همچنین به حالت مبارزه‌ای اشاره کرد که با ترکیبی از قدرت‌ها و تسلیحات، نسبتاً یادآور بازی BioShock خواهد بود. چیزی که اضافه شده سیستم هک است. Judas که مهندس خودآموخته است، با این سیستم می‌تواند دشمنان خود و حتی خود محیط را به صورتی آزادانه تحت تاثیر قرار دهد.

کیگلی و مک‌کافری خاطرنشان کردند که بازی به‌رغم طراحی بسیار ماژولار آن از نقطه نظر دقت بصری بسیار چشمگیر است و مانند بازی BioShock جذاب به نظر می‌رسد. بدیهی است که هدف اصلی، افزایش شانس بازی مجدد توسط پلیر است. Judas یک پروژه بسیار جاه‌طلبانه است. این بازی هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار ندارد، اما به دنبال این افشاگری و این واقعیت که دو روزنامه‌نگار در مورد این خبر دست به کار شدند، احتمالاً سال 2025 انتشار صورت بگیرد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند