بخشی از کمپانی اینتل به فروش می رسد

کمپانی اینتل به عنوان یکی از تولید کنندگان پردازنده، چیپ ست، مینی پی سی و سایر تجهیزات مرتبط به حوزه فناوری اطلاعات و شبکه در نظر دارد تا بخشی از کارخانه خود را به فروش برساند. مشکلات مالی بسیار زیاد در سال های اخیر و عدم بازدهی مناسب برخی از بخش ها از جمله بخش مودم سبب شده تا اینتل طبق یک برنامه ریزی وارد فاز فروش شود.

اینتل مدتی قبل بخش تولید مودم را به کمپانی اپل فروخت و در ازای این قرارداد موفق به دریافت 1 میلیارد دلار آمریکا دریافت کرد. به این ترتیب اینتل در محصولات خود قادر به استفاده از مودم و تجهیزات مرتبط با فناوری ارتباطی 5G خواهد بود. اکنون اینتل در نظر دارد تا از شر یکی دیگر از بخش های کمپانی خلاص شود و این بار قرعه به نام بخش تجهیزات خانه های متصل (Home Connected Devices) افتاده است.

این بخش از کمپانی اینتل که سال گذشته فروشی در حدود 450 میلیون دلار آمریکا را تجربه کرده بود، مورد توجه Broadcom و Qualcomm قرار گرفته و پیشنهادی قابل توجه دریافت کرده است. پیشنهاد قابل قبول برادکام و کوالکام سبب شده تا مدیران اینتل نسبت به فروش بخش تجهیزات خانه های متصل به شکل جدی فکر کند. کمپانی اینتل در صورت فروش این بخش می تواند بودجه قابل توجهی به واحد تحقیق و توسعه و سایر بخش های کارخانه تزریق کند. اینتل به منظور بررسی بهتر و دقیق تر پیشنهادات دریافتی، یک مشاور مالی استخدام کرده تا پیشنهادات را با دقت و وسواس بررسی کند.

به نظر می رسد هزینه های سرسام آور تولید پردازنده های جدید و ارائه فناوری های ساخت جدید در سال های اخیر به شدت روی بخش مالی اینتل تاثیر گذاشته و این شرکت چاره ای به جز فروش بخش های مختلف خود ندارد. البته فروش واحد های مختلف توسط کارخانه های متعدد در سطح جهان امری طبیعی است و معاملات بسیاری در این زمینه شکل می گیرد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد