تراشه A18 Pro اپل بیش از 10 درصد عملکرد بهتری نسبت به تراشه A17 Pro این شرکت دارد

گفته شده که تراشه A18 Pro در اواخر سال جاری در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس پیش رو به کار گرفته می‌شود. طبق بنچمارک Geekbench 6، این تراشه پیش روی اپل نتایج عملکردی چشم‌گیری را به اندازه بیشتر از 10 درصد در مقایسه با تراشه A17 Pro ارائه می‌کند.

یک امتیاز قدیمی از بخش تک هسته‌ای Geekbench 6 نشان داد که تراشه A18 Pro در این رده کاملاً بی‌رقیب است و در واقع با چیپست‌های M3 اپل که در مک‌های مختلف این شرکت یافت می‌شود رقابت می‌کند. در جدیدترین نتایج هم، آن امتیاز تک هسته‌ای تغییر چندانی نکرده و در مقایسه با تراشه A17 Pro، آخرین امتیازات نشان می‌دهد که تراشه A18 Pro در عملکرد تک هسته‌ای 22 درصد و در عملکرد چند هسته‌ای 28 درصد سریعتر است. این یک تفاوت کاملاً اساسی بین دو چیپست است که تنها پس از یک سال فاصله با هم عرضه می‌شوند.

البته یک شایعه دیگر ادعا می‌کند که تراشه A18 Pro آنچنان هم دستاوردهای چند هسته‌ای زیادی را نسبت به نسل قبلی خود ارائه نمی‌کند و تفاوت عملکردی 10 درصدی را در مقایسه با تراشه A17 Pro نشان می‌دهد. همچنین، با فرض اینکه تراشه A18 Pro موفق به کسب این امتیازات دو رقمی شود، همچنان از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کندتر است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 ظاهراً 46 درصد سریعتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 در امتیاز چند هسته‌ای Geekbench 6 است و از 10000 امتیاز عبور می‌کند. به نظر می‌رسد که این تراشه پرچمدار شرکت کوالکام در اینجا برنده می‌شود، اما ما در مورد یک جزء اصلی در این امتیازات یعنی راندمان انرژی صحبت نکرده‌ایم.

در طول اجرای آزمایش، شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام، عملکرد چیپست‌های خود را به حداکثر می‌رسانند و هدفشان یافتن تعادل بین کارایی و مصرف انرژی است. اما هنوز معیارهای کارایی برای تراشه‌های A18 Pro ،Snapdragon 8 Gen 4 یا Dimensity 9400 وجود ندارد، بنابراین ارزیابی جنبه عملکرد در هر وات آنها زود است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد