راه حل ارور We couldn’t find any drives در لپ تاپ لنوو

در زمان خرید لپ‌تاپ جدید معمولاً با دو گزینه لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌عامل و بدون سیستم‌عامل روبرو هستیم. اشتیاق خرید یک لپ‌تاپ جدید بسیار لذت بخش است اما با اولین ارور We couldn’t find any drives در زمان نصب ویندوز به سرعت ذوق و شوق اولیه جای خود را به یک علامت سوال بزرگ می‌دهد که چرا یک محصول جدید باید چنین اخطاری بدهد. در این آموزش تکنولوژی سعی داریم تا راهکاری ساده برای رفع این مشکل را عنوان کنیم.

لپ تاپ‌های بدون سیستم عامل به دلیل خام بودن، معمولاً این ارور we couldn’t find any drivers را به شما می دهند. مهم نیست که با یک لپ تاپ لنوو روبرو هستید یا دیگر برندها مثل ایسوس، دل، ایسر، اچ پی، ام اس آی و دیگر مدل ها. زمانی که برای اولین بار اقدام به نصب ویندوز می کنیم، احتمال دریافت این اخطار بسیار زیاد است پس نگران سلامت لپ تاپ خود نباشید.

محافظت از محتوای نمایشگر در لپ تاپ های جدید لنوو

فلش USB بوت ویندوز

  • برای نصب ویندوز روی لپ تاپ بدون سیستم عامل به یک فلش USB که فایل ویندوز 10 داخل آن قرار گرفته لازم است. چرا نگفتیم ویندوز 11، زیرا بسیاری از لپ تاپ های جدید موجود در بازار برای دریافت ویندوز 11 نیاز به به روز رسانی بایوس دارند پس بهتر است اول ویندوز 10 را نصب و سپس با نصب بایوس جدید، ویندوز 11 را نصب کنید.
  • یک مورد دیگر که معمولا در زمان نصب ویندوز می تواند چالش برانگیز باشد نوع فرمت فلش است. بعضی مواقع فلش USB با فرمت NTFS نمی تواند بوت ویندوز را فعال کند. برای رفع این مشکل محتوای داخل فلش را در جایی دیگر کپی کنید – روی درایور فلش کلیک راست کرده و گزینه Format را بزنید – از پنجره باز شده گزینه File system را روی FAT32 قرار داده و گزینه START پایین را بزنید. در نظر داشته باشید که با این عمل تمام محتوای داخل فلش حذف می شود. پس از فرمت کردن فلش فایل ویندوز 10 را مجدد روی فلش ریخته و به لپ تاپ متصل کنید.
  • با روشن کردن لپ تاپ یا مستقیم بوت ویندوز فعال شده یا پنجره ای باز شده تا شما به صورت دستی بوت USB را انتخاب کنید. اگر چنین نشد احتمالاً کلید F12 روی کیبورد این پنجره را باز می کند.
  • به نصب ویندوز مشغول می شوید و گزینه های مختلف را یکی پس از دیگری جلو می برید تا زمانی که به گزینه انتخاب درایور برای نصب ویندوز برسید. در این بخش اگر هیچ درایوری به شما نشان داده نشد، تعجب کنید. یک راهکار ساده برای مشکل We couldn’t find any drives وجود دارد.

حل مشکل We couldn’t find any drives

برای حل مشکل We couldn’t find any drives ابتدا وارد سایت لنوو شده و در بخش SUPPORT یا پشتیبانی و پنل باز شده زیر قسمت PC را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که احتمالا باید با تغییر IP وارد این سایت شوید.

در پنجره باز شده و در پنل بالا مدل لپ تاپ خود را تایپ کنید. برای مشخص شدن مدل لپ تاپ به زیر دستگاه و برچسبه قرار گرفته نگاه کنید. با سرچ مدل، لپ تاپ های مختلف یا یک مدل نمایش داده می شود. در این بخش مدل مورد نظر را یافته و روی بخش Downloads کلیک کنید.

پنجره باز شده شامل دو بخش مهم یعنی آپدیت خودکار و آپدیت دستی است که شما باید روی آپدیت دستی یا Manual Update کلیک کنید.

در پنجره باز شده به بخش ذخیره سازی یا Storage رفته و با باز شدن زبانه روی دانلود کلیک کنید تا فایل مورد نظر دانلود شود.

پس از دریافت فایل آن را نصب کنید تا زمانی که به پنجره Extract Or Install برسید. در این بخش تیک نصب نرم افزار را باید روی Extract Only قرار دهید. بعد از آن روی آدرسی که فایل اکسترکت می شود دقت کنید (این بخش را از یاد نبرید بهتر است با گرفتن Ctrl + A ا و کپی کردن آن، آدرس را ذخیره کنید). پس از نصب روی دکمه Finish کلیک کنید.

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion Y530 با پردازنده گرافیک مدل GTX 1160

با اتمام نصب یا اکسترکت نرم افزار، می توانید به آدرسی که فایل نصب شد بروید. در این بخش پوشه ای با نام 19.30.1016 که البته ممکن است نام آن تغییر کند ولی نامی شبیه به چیزی که گفته شد دارد را کپی کرده و در فلش USB که فایل ویندوز در آن قرار دارد، کپی کنید.

در این بخش فلش را جدا کرده و به لپ تاپی که قصد نصب ویندوز دارید متصل کنید. نصب ویندوز را آغاز کنید تا به پنجره انتخاب درایور برسید. در این بخش می بینید که هنوز درایوری پیدا نشده و ارور We couldn’t find any drives پابرجا است اما جای نگرانی نیست. روی پنجره باز شده و در قسمت پایین گزینه ای به نام Load Driver است که باید روی آن کلیک کنید. پس از آن با زدن گزینه Browse فایل ریخته شده در فلش USB را انتخاب کنید.

آموزش سخت افزار

با انتخاب فایل مورد نظر پنجره دیگری باز می شود که روی گزینه موجود باید کلیک کرد. در ادامه با زدن دکمه Next فرآیند نصب را شروع کنید.

پس از انجام مراحل، مجدد پنجره انتخاب درایور برای نصب ویندوز باز می شود که در این بخش بالاخره درایور مورد نظر پیدا شده و می توان نصب ویندوز را روی آن آغاز کرد.

در کلام آخر بنچیمو باید بگویم که قطعاً این موضوع را از یاد نبرید که درایور شما خام است و پارتیشن نشده، پس لازم است قبل از نصب ویندوز روی گزینه New زده و درایور را با ظرفیت مورد نظر پارتیشن بندی کنید. اینک به انتخاب درایور مورد نظر و زدن کلید Next نصب ویندوز آغاز می شود.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد