شرکت دیسکورد 170 کارمند خود را اخراج می‌کند

اپلیکیشن محبوب Discord اعلام کرده است که 17 درصد از نیروی کار خود را که بالغ بر 170 کارمند است، اخراج خواهد کرد. این تصمیم در یک جلسه همه‌جانبه و یک یادداشت داخلی از مدیر عامل، جیسون سیترون، به کارکنان ابلاغ شد.

سیترون اظهار داشت که اخراج کارکنان Discord به منظور افزایش تمرکز و بهبود استراتژی برای ایجاد چابکی بیشتر در سازمان است. این شرکت اذعان کرده است که تعداد کارکنان خود را بسیار سریع افزایش داده و از سال 2020 تا 5 برابر رفته است که منجر به کاهش سودآوری شده است. این اخراج‌ها بخشی از تلاش برای رسیدگی به این موضوع و خدمت‌رسانی بهتر به کاربران شرکت و اهداف بلندمدت آن است.
این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که Discord همچنان در تلاش است تا رشد کاربران را افزایش دهد. طبیعتاً در این صورت نیاز به کارکنان بیشتری است، ولی در حالی که که این شرکت در تنگنای مالی شدیدی قرار ندارد، هنوز به سوددهی نرسیده است و اخراج کارکنان به عنوان گامی در جهت ساده‌سازی سازمان و بهبود کارایی تلقی می‌شود که این مشکل را رفع کند. مدیرعامل دیسکورد تاکید کرد که این تصمیم بدون منطق گرفته نشده است، بلکه برای موفقیت بلندمدت این شرکت ضروری است.
این اخراج، 170 نفر را در بخش‌های مختلف Discord تحت تاثیر قرار خواهد داد که رقم کوچکی به حساب نمی‌آید. این شرکت در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و در حالی که دستاوردهای زیادی کسب کرده است، به دلیل رشد سریع غیرمنتظره با مشکلاتی مواجه شده است. مدیر عامل این شرکت بیان کرده است که از کارکنان اخراجی حمایت خواهد شد و گزینه‌هایی پیش روی آن‌ها گذاشته خواهد شد.
اعلام این اخراج بحث‌هایی را در مورد تأثیر چنین تصمیماتی بر اقتصاد و نیروی کار به راه انداخته است. برخی اشاره کرده‌اند که به نظر می‌رسد اخیراً تعداد زیادی از اخراج‌ها در صنعت فناوری وجود دارد. اخراج‌ها در Discord به عنوان بخشی از روند گسترده‌تر شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود که استراتژی خود را مجدد ارزیابی می‌کنند و برای اطمینان از پایداری و موفقیت بلندمدت، اصلاحاتی را انجام می‌دهند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد