گوشی Asus ROG Phone 8 در نیمه اول سال 2024 منتشر می‌شود : اسنپدراگون 8 نسل 3 و رتبه IP68 نفوذ در برابر گردوغبار و آب !

خبر انتشار گوشی Asus ROG Phone 8 بالاخره رسمی شد. این گوشی قطعاً یک گوشی پرچمدار به حساب می‌آید و چندین پیشرفت را نسبت به مدل قبلی به ارمغان می‌آورد.

گوشی Asus ROG Phone 8 اکنون از زبان طراحی که در گوشی‌های پرچمدار مدرن دیده می‌شود پیروی می‌کند. . ظاهر این گوشی نسبت به مدل قبلی زرق‌وبرق کم‌تری دارد، ولی در هر صورت، دارای مجموعه‌ای از مشخصات عالی است که می‌تواند برتری مورد نظر را به آن بدهد. Asus ROG Phone 8 دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی است که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. دوربین جلو گوشی از طراحی «هول-پانچ» به جای «ناچ» بهره می‌برد، زیرا ایسوس تصمیم گرفته است که به سمت طراحی مدرن برود. این نمایشگر نرخ تازه‌سازی 165 هرتز را با فناوری LTPO ارائه می‌کند و می‌تواند تا 2500 نیت روشنایی داشته باشد که کافی به نظر می‌رسد.

Asus ROG Phone 8 اولین گوشی است که محافظت مناسبی را در برابر نفوذ گردوغبار و آب با رتبه IP68 ارائه می‌دهد. این ماجرا به لطف تجدید نظر شرکت در مورد خنک‌کننده است و این بار، این شرکت از یک خنک‌کننده رسانا استفاده می‌کند. این خنک‌سازی با استفاده از یک بلوک مسی انجام می‌شود که در سراسر مادربرد قرار گرفته و پنل پشتی را هم لمس می‌کند. گرما به هوا یا خنک‌کننده AeroActive X جدید منتقل می‌شود. این خنک‌کننده نسبت به دفعه قبل کوچک‌تر و سبک‌تر است و این قطعاً به ایسوس اجازه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که گوشی در برابر نفوذ گردوغبار و آب محافظت می‌شود و شکاف‌های زیادی ندارد.

Asus ROG Phone 8 با اسنپدراگون 8 نسل 3 با حداکثر 24 گیگ رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 عرضه می‌شود. اگر واقعاً به دنبال ذخیره فایل‌های زیادی در دستگاه نیستید، می‌توانید با پیکربندی ساده‌تر 12/256 گیگابایتی و 16/512 گیگابایتی گوشی را تهیه کنید. این گوشی همچنین دارای شارژ بی‌سیم 15 واتی Qi و شارژ سیمی 65 واتی است. از نظر دوربین هم گوشی بهبود یافته است و دوربین اصلی آن سنسور Sony IMX890 را دارد. همچنین دارای استابلایزر هیبریدی گیمبال 3.0 شش محوره است. گوشی همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض در پشت، به همراه یک دوربین تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی با OIS و تکنولوژی ترکیب 4 پیکسل کوچک با هم و تولید یک پیکسل بزرگ را دارد. ایسوس اشاره کرده است که در برخی بازارها، Asus ROG Phone 8 به جای تله‌فوتو دارای دوربین ماکرو خواهد بود، در حالی که نسخه Pro در همه بازارها دارای دوربین تله‌فوتو خواهد بود. در قسمت جلویی، دوربین 32 مگاپیکسلی را خواهید دید که البته تصویر 8 مگاپیکسلی را (با تکنولوژی ترکیب پیکسل) ارائه می‌دهد.

خصوصیات سخت‌افزاری Asus ROG Phone 8 در بازی‌ها هم به شما کمک می‌کنند. به عنوان مثال، چندین بازی وجود دارد که به شما امکان اجرای ویژگی‌هایی مانند Auto Pickup ،Fast Forward ،Running Lock و غیره را می‌دهند. همچنین قابلیتی به نام AI Grabber وجود دارد که متن روی نمایشگر را اسکن می‌کند و در واقع به شما در حل معمای بازی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی برای تولید تصویر هم استفاده کنید.

Asus ROG Phone 8 با پشتیبانی کامل از Microsoft Phone Link عرضه می‌شود. شما می‌توانید برنامه‌ها، کشیدن و رها کردن فایل‌ها و گرفتن تماس‌ها را روی لپ‌تاپ خود پخش دهید. این ویژگی قرار است که برای دستگاه‌های بیشتری ارائه شود و ROG Phone 8 یکی از آن‌هاست. گوشی ایسوس ROG Phone 8 در رنگ‌های Phantom Black و Rebel Grey عرضه می‌شود. این گوشی دارای لوگوی ROG با نور پس‌زمینه RGB در پشت است. در نسخه‌های Pro فقط رنگ فانتوم بلک موجود است که یک صفحه‌نمایش کوچک OLED با LED‌های قابل برنامه‌ریزی را در پشت ارائه می‌دهد و می‌تواند چندین اعلان سیستم را پخش کند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد