عملکرد بی نظیر پردازنده موبایلی Core i9-12900HK در مقابل رقبا و نسل قبل

اسکرین شاتی از تست های داخلی یکی از تولیدکنندگان لپ تاپ به بیرون درز پیدا کرده که در آن یک پردازنده نسل 12 موبایلی از خانواده Alder Lake که احتمالا Core i9-12900HK است، عملکردی خیره کننده را به نمایش می گذارد.

پردازنده موبایلی Core i9-12900HK به عنوان قدرتمندترین پردازنده سری Alder Lake-P دارای 14 هسته پردازشی و 20 رسته موازی است. البته اینتل احتمالا پردازنده دیگری از سری Alder Lake-S را با 16 هسته و 24 رشته موازی در زمانی دیگر وارد بازار می کند.

به هر حال پردازنده Core i9-12900HK توانست برترین امتیاز به دست آمده در تست گیگ بنچ را به دست آورد. این امتیاز در بین پردازنده های موبایل یک مورد بسیار عجیب و قدرتمند است زیرا پردازنده تازه از راه رسیده M1 MAX اپل هم بر اساس بنچمارک های تازه منتشر شده، نتوانست به این امتیاز دست پیدا کند.

از این رو امتیاز به دست آمده Core i9-12900HK در بخش تک هسته ای برابر با 1851 است و در بخش چند هسته ای 13256 امتیاز را به دست آورده است. با توجه به عملکرد نچندان جذاب پردازنده های موبایل سری Tiger Lake باید انتظار داشت که تراشه های سری Alder Lake می توانند بالاخره رهبری تراشه های موبایلی را هرچند در مدت زمان اندک به دست آوردند. قابل ذکر است که تراشه یاد شده قابلیت از نوع قفل باز است و می تواند اورکلاک شود.

احتمال دارد که اینتل این سری از پردازنده های موبایلی را در کنار کارت گرافیک های سری ARC در نمایشگاه CES 2022 معرفی کند. در واقع برای راه یابی این تراشه ها به لپ تاپ ها باید انتظار سه ماهه دوم سال 2022 را داشت.

پست های مرتبط

گوگل روی قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی RealFill برای ترمیم تصاویر کار می‌کند

رویداد Galaxy Unpacked دهم ژوئیه در پاریس برگزار خواهد شد

TSMC تراشه‌های 1.6 نانومتری را برای اپل در سال 2026 تولید می‌کند