اپل سهام مودم های اینتل را به قیمت 1 بیلیون دلار خریداری کرد

اپل پیش از این برای تامین مودم های گوشی های هوشمند خود همکاری خوبی را ب کوآلکام داشت. بعد از معرفی مودم های با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G کوآلکام که پیش از این همکاری خوبی با اپل داشت،با مشکلاتی مواجه شد و دیگر تمایلی به مکاری در این زمینه با غول امریکایی نداشت. در این میان شاید بهترین گزینه مودم های اینتل بود، اما اپل با این قضیه خم کمی مشکل داشت.

بعد از قطع همکاری کوآلکام با اپل، این شرک امریکای مذاکراتی را با سامسونگ انجام داد، اما شرکت کره ای نیز از تامین مودم های 5G برای اپل سر باز زد. بعد از این اتفاقات و رونمایی شرکت های معتبر دیگر از گوشی های هوشمند با قابلیت پوشش شبکه های 5G که از ان میان می توان به سامسونگ گلکسی اس 10 5G اشاره کرد.

با این تفاصیل اپل اعلام کرد که تا سال 2020 قصد رونمایی از هیچ گوشی هوشمند ی با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را ندارد. اما در این میان تنها گزینه های محودی برای اپل باقی مانده بود. گزینه هایی که چندان از دید کارشناسان این شرکت مناسب همکاری برای تولید مودم های 5G نبودند.

اپل نیز تصمیم گرفت تا در این زمینه نیز شخصی سازی انجام دهد و برنامه ویژه ای برای تولید مودم های اختصاصی خود را آغاز کرد. اماپس از گذشتمدتی این شرکت امریکایی قبول کرد که بهتر است در این زمینه با شرکت های دیگر همکاری کند  تنها در میان شرکت های تولید کننده مودم های 5G، اینتل باقی مانده بود.

حال با توجه به اخبار رسمی منتشر شده، اپل سهام مودم های اینتل را به ارزش یک بیلیون دلار خریداری کرده. باد منتظر بود دید اپل برای اولین بار چه زمانی اولین گوشی هوشمند 5G خود را روانه بازار خواهد کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد