ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 / گجتی که از شما بیشتر به فکرتان است

اپل در رخداد بزرگ خود هیچ چیزی کم نگذاشت. در کنار رونمایی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به همراه تبلت آیپد 10.2 از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ سری 5 رونمایی کرد. این ساعت هوشمند را بدون شک باید یکی از بهترین گجت های هوشمند جهان دانست. در ادامه به مشخصات در نظر گرفته شده این ساعت هوشمند خواهیم پرداخت تا ببینید چقدر این گجت هوشمند به فکر سلامتی شماست.

در ابتدای ابن مقاله بهتر است قبول کنیم که شاید اپل در زمینه پرچمداران گوشی های هوشمند خود در این چند سال کمی در رقابت عقب افتاده باشد اما واقعا ساعت های هوشمند این شرکت با قدرت بهترین ساعت های هوشمندی بوده اند که در هر نسل دیده ایم.

اپل واچ سری 5 مهربان مثل مادر

پیش از این شاهد رونمایی اپل واچ سری 4 بوده ایم و قابلیت های جذاب در نظر گرفته شده برای این ساعت هوشمند همگان را شگفت زده کرده بود. مخصوصا قابلیت ECG که جان چندین شهروند را نجات داد.

اپل واچ سری 5 نیز این بار به چنین قابلیت کارآمدی قدرتمند تر از همیشه مجهز شده. این قابلیت در کنار قابلیت افتادن، هنگامی که این ساعت با توجه به سنسور های در نظر گرفته شده احساس کند که کاربرش به زمین افتاده، به سرعت پیغامی را ارسال می کند که آیا نیاز به کمک دارید یا خیر.

در صورتی که شما جوابی ندهید از شما می خواهد که به یکی از بستگان نزدیک که از قبل شماره اش را ثبت کرده اید تماس بگیرید یا با اورژانس. در صورتی که باز هم پاسخی از شمت کاربر خود دریافت نکند، بصورت خودکار با نزدیک ترین اورژانس به موقعیت جغرافیای شما تماس می گیرد و موقعیت شما را برای آن ایستگاه ارسال می کند. چنین اتفاقی تاکنون جان چندین شهروند را به همین وسیله از مرگ حتمی نجات داده است.

صفحه نمایش همواره روشن

اپل واچ سری 5 به لطف بهره بردن از صفحه نمایش Retina Display هیچ وقت خاموش نمی شود و همواره تمام مشخصات صفحه نمایش را نشان می دهد. اما هنگامی که کاربر نیازی به نگاه کردن به صفحه نمایش ندارد، روشنایی آن برای صرفه در مصرف انرژی به حداقل میزان خود می رسد.

شاید در ابتدای امر یکی از اصلی ترین ایراداته وارد به چنین قابلیتی، مصرف انرژی بسیار بالای آن باشد. اما بهتر است بدانید که اپل از فناوری برای این منظور بهره برده که توانایی نگهداری باتری تا مدت زمان 18 ساعت در صورت استفاده مداوم را خواهد داشت.

اپل این بار نویگیشن گوگل را حذف کرده و از یک قطب نمایی اختصاصی برای این ساعت هوشمند بهره برده. این قطب نما دقیقا کارایی همانند گوگل مپ دارد و محل دقیق موقعیت جغرافیایی شما را اعلام می کند. این قطب نما که با نام compass معرفی شده.

در کنار برنامه های سلامت در نظر گرفته شده بری این ساعت هوشمند و همچنین قابلیت کارآمد ECG، اپل قابلیت جدید را در نظر گرفته که در صورت حضور در مکان هایی که آلودگی صوتی وجود داشته باشد، به شما اخطار می دهد. اپل واچ سری 5 این بار با سه متریال گوناگون ساخته شده.

متریال و قیمت

آلومبنبوم، فولاد آب دبده، تیتانیوم و سرامیک متربال های گوناگون این ساعت هوشمن را تشکیل می دهند. برای بنده های اپل واچ 5 نیز این بار تنوع بسیاری در نظر گرفته شده. نایک و هرمس از مدل های جدید بندهای در نظر گرفته شده برای این ساعت هوشمند می باشند.

اپل واچ در دو مدل روانه بازار خواهد شد. یک مدل که تنها GPS را پشتیبانی می کند و مدل دیگر در کنار GPS قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را نیز خواهد داشت. مدل معمولی این ساعت با قیمت 399 دلار و مدل سیم کارت دار با قیمت 499 دلار روانه بازار خواهند شد.

منبع: apple

پست های مرتبط

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد

اپل واچ محافظ جان شناگران می‌شود : ثبت اختراع قابلیتی برای جلوگیری از غرق شدن !