معرفی مادربردهای Z490 ایسوس در سری Maximus XIII، STRIX، TUF و PRIME

معرفی مادربردهای Z490 ایسوس در سری Maximus XIII، STRIX، TUF، PRIME و PRO

در ادامه روند معرفی مادربرد های مجهز به چیپ ست جدید اینتل، مادربرد های Z490 ایسوس شامل 19 مدل در چند سری Maximus XIII، STRIX، TUF، PRIME و PRO به صورت رسمی معرفی شدند. ایسوس از سال ها قبل به عنوان یکی از نزدیک ترین و بزرگ ترین شرکای تجاری اینتل به شمار می رود و با در نظر گرفتن 19 مدل مادربرد متنوع، دین خود را به اینتل ادا کرده است.

مادربرد های Z490 ایسوس در سه دسته بندی کلی گیمینگ، تولید محتوا و تجاری تولید می شوند و در این میان محصولات در زیر مجموعه های مختلف شامل Maximus XIII، STRIX، TUF، PRIME و PRO تقسیم شده اند. خانواده مادربرد های Maximus XII شامل 5 مدل می شود که در حقیقت حرفه ای ترین، قدرتمندترین و گران ترین مدل های مجهز به چیپ ست Z490 اینتل به شمار می روند.

بهره مندی از سیستم خنک کننده حرفه ای دارای هیت سینک های آلومینیومی بزرگ و حتی قابلیت نصب خنک کننده مایع سیکل باز سبب می شود که مادربرد های Z490 ایسوس در خانواده ماکسیموس، قابلیت استفاده طولانی مدت تحت فشار را فراهم سازند. مدار تغذیه قدرتمند با بهره گیری از مدار تغذیه بی نظیر با برخورداری از خازن های جامد ژاپنی به همراه دو کانکتور 8 پین مخصوص CPU، شرایطی ایده آل برای پشتیبانی از پردازنده های Core i9 کامت لیک را به وجود می آورند.

چهار اسلات حافظه رم در مادربرد های سری ماکسیموس Z490 ایسوس می توانند از مجموع 128 گیگابایت حافظه DDR4 با حداکثر فرکانس 4800 مگاهرتز پشتیبانی کنند. وجود PCB هشت لایه نشان می دهد که ایسوس تمام تلاش خود را برای ارائه بالاترین سطح از کیفیت به کار گرفته و وجود 5 مادربرد در این خانواده، تنوع بسیار بالایی را در مقابل کاربران قرار می دهد. وجود اسلات های متعدد M.2، پورت های ورودی و خروجی متنوع، پشتیبانی از SLI و کراس فایر، شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی تا 10 گیگابیتی، شبکه بی سیم WiFi 6 AX201 و بلوتوث نسخه 5.1 نشان دهنده دقت بالای ایسوس برای ساخت محصولات جدید خانواده MAXIMUS XIII است.

ایسوس برخلاف سایر تولید کنندگان مادربرد های جدید، قیمت برخی از محصولات خود را اعلام کرده و در این میان می توان به قیمت 750 دلاری مادربرد Maximus XII Extreme اشاره کرد. مدل Extreme Glacial که قابلیت نصب خنک کننده مایع سیکل باز را دارد، تا کنون برچسب قیمتی برای آن اعلام نشده و به نظر می رسد که از مدل معمولی اکستریم گران تر باشد. پنج مدل مادربرد سری ماکسیموس شامل محصولات زیر می شود:

  • ASUS ROG Maximus XII Extreme Glacial
  • ASUS ROG Maximus XII Extreme
  • ASUS ROG Maximus XII Formula
  • ASUS ROG Maximus XII HERO (Wi-Fi)
  • ASUS ROG Maximus XII APEX

پست های مرتبط

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد