جنگ واقعی در حال نزدیک شدن است/ RDNA 2 رقیبی برای Ampere

تا کنون بارها در این مورد صحبت کرده ایم که کارت گرافیک های RX 5700 و RX 5700 XT با وجود قدرت بالا در بخش پردازش، از سوی AMD تنها برای رزولوشن 1440 پیکسل مناسب عنوان می شد. این تاکید نشان از آن داشت که AMD در تلاش است تا قدرت بالای کارت گرافیک های خود را با خانواده RDNA 2 به رخ رقیب دیرینه خود بکشد.

اخبار جدید منتشر شده حاکی از آن است که کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اولین نمایش دهندگان قدرت پردازنده های گرافیکی RDNA 2 نیستند. این احتمال وجود دارد که AMD قبل از معرفی رسمی نسل جدید کنسول ها، در کنار پردازنده های رومیزی RYZEN 4000 پردازنده های گرافیکی یا کارت گرافیک های مبتنی بر RDNA 2 را معرفی کند.

خانواده RDNA 2 اولین پردازنده های گرافیکی AMD هستند که پشتیبانی از DirectX 12 Ultimate و ray-tracing را برآورده می کنند. البته همانطور که پیش تر عنوان کرده ایم، کارت های سری RX 5000 قرمز پوش ها هم می توانستند ray-tracing را پوشش دهند اما انحصار طلبی انویدیا و هسته های RT موجود در کارت گرافیک های سری RTX باعث شد تا AMD نتواند در بازی ها از این فناوری استفاده کند.

با این وجود AMD قصد دارد تا در رویدادی بزرگ که احتمالا در اواخر سه ماهه سوم سال میلادی یا اوایل سه ماهه چهارم سال میلادی برگزار می شود، پردازنده های رومیزی RYZEN 4000 مبتنی بر معماری ZEN 3 را در کنار کارت گرافیک های RDNA 2 معرفی کند. کارت های Big Navi قرمز پوشان AMD رقیبی سر سخت برای کارت گرافیک های RTX 3000 یا خانواده Ampere انویدیا هستند. و در آخر باید اینطور عنوان کنیم که Big Navi یک هدف عالی را دنبال می کند و آن هم بازی در رزولوشن 4K در کنار فناوری ray-tracing است.

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند