نحوه فعال سازی حالت dark mode واتس اپ برای گوشی های هوشمندی که اندروید 10 را دریافت نکرده اند

یکی از جذابیت های سیستم عامل بروزرسانی شده اندروید 10 اضافه شدن حالت شب یا همان دارک مود (dark mode) می باشد. در این مقاله سعی داریم تا نحوه فعال کردن این حالت را در نرم افزار پرکاربرد واتس اپ برای گوشی های هوشمندی که هنوز نسخه اندروید 10 برایشان منتشر نشده آموزش دهیم.

در ابتدا باید بگوییم کاربرانی که گوشی های هوشمندشان اندروید 10 را دریافت کرده اند تنها کافی است که به بخش تنظیمات (setting) گوشی خود بروند و حال night mode یا dark mode  را فعال کنند. با فعال کردن این گزینه نه تنها تم اصلی گوشی شما به حالت دارک تغییر می کند بلکه هر نرم افزار دیگری که چنین قابلیت را دارد نیز با حالت شب یا همان دارک مورد نمایش داده می شود.

اما سوالی اصلی اینجاست که بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده و حتی برخی پرچمداران کمی قدیمی هنور نسخه اندروید 10 را دریافت نکرده اند. پس تکلیف کاربران این گوشی های هوشمند که دوست دارند حداقل در برخی از نرم افزار های خود چنین حالتی را تجربه کنند چیست؟

نحوه فعال سازی حالت dark mode در واتس اپ

بسیاری از نرم افزار های معروف سوای فعال سازی که برای نسخه اندروید گفتیم، قابلیتی جداگانه برای تم دارک خود در نظر گرفته اند. پیش از این برای مثال تلگرام چنین تمی را در بروزرسانی های خود در نظر گرفت و با استفاده از نرم افزار خاصی شما می توانستید تم دارک اینستاگرام را بدون نیاز به دریافت اندروید 10 داشته باشید.

اما این بار نوبت به واتس اپ رسیده است. برای فعال سازی حالت دارک این نرم افزار پیام رسان مراحل زیر را دنبال کنید.

1_ ابتدا بهتر است تا نرم افزار واتس اپ خود را به جدیدترین نسخه منتشر شده بروزرسانی کنید.

2_ سپس به بخش تنظیمات setting واتس اپ بروید

3_ گزینه چت chats را انتخاب کنید

4_ در بخش Theme گزینه Dark را انتخاب کنید

منبع: androidcentral

پست های مرتبط

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد