نسخه Aftermath دنیای سراسر نوستالژی از مورتال کامبت

باز نویسی یک سرنوشت تاریک با ندای سوزناک مرگ رقم خواهد خورد، با دستانی آلوده به خیانت و نگاهی سراسر نیرنگ. داستان از جایی آغاز می شود که پایانی برای خود رقم نزده و سایه خطر بر روی پیکر زخم خورده پیروزی سنگینی خواهد کرد و در لحظه ای در فرا سوی زمان  با دشنه بران خود ضربه نهایی را خواهد زد. به دنیای Aftermath خوش آمدید.

بازگشت بزرگان در Aftermath

داستان Aftermath بعد از اتفاقات شماره اصلی یعنی مورتال کامبت 11 رخ می دهد زمانی که برای  بدست آوردن تاج کرونیکا و تصاحب کنترل زمان تلاش می شود. کاراکترهایی مانند Fujin ، Nightwolf ،Sindel ،Shang Tsungs ،Raiden نقش های پر رنگی را در این مسیر ایفا می کنند. داستان Aftermath آنچنان طولانی نیست ولی با خود کشش های جالبی ایجاد می کند و حتی پایان های متفاوتی به همراه دارد.

بعد از تمام موفقیت های بزرگی که با عرضه Mortal kombat 11 برای Netherrealm بدست آمد تیم سازنده طبق روالی که از مورتال کامبت 9 شروع به آن کرده بسته های الحاقی با امکانات جدید و کاراکترهای جدید به بازی اضافه می کند، این شیوه علاوه بر اینکه جذابیت بازی را دو چندان می کند و هواداران را همیشه منتظر سورپرایزی جدید نگه می دارد از لحاظ مالی هم بسیار کارآمد و سود آور برای  سازنده بازی است.

مورتال کامبت میزبان بسیار خوبی برای کاراکترهایی شده است که در عین محبوب بودن با ذات وحشیانه بازی سازگار هستند، در بازی Mortal Kombat 9 از مهمان هایی محبوب و جنجالی به نام Freddy و Kratos  رونمایی شد که البته Kratos متعلق به نسخه بازی Playstation 3 بود و دارندگان نسخه های دیگر به آن دسترسی نداشتند، در شماره بعدی بازی  Mortal Kombat X از کاراکترهای مخوف فیلم های ترسناک استفاده شد، Predator ،Alien ،Jason voorhees ،Leatherface ، که همگی با ذات خشن مورتال کامبت سازگار بودند و در دل بازی نشستند و طرفداران خود را به آرزوهای خون خواهانه خود رساندند.

کاراکترهایی که در فیلم های خودشان وحشت بر جان همه می اندازند و همگی را سلاخی می کنند. بعد از تمام  موفقیت های پیشین، در بازی Mortal Kombat 11 و نسخه Aftermath شاهد دو اتفاق عالی هستیم که باعث شده مخاطبان جدیدی جذب بازی شوند. با عرضه شدن هر Pack کاراکترها و امکانات بازی بیشتر می شوند، به بهانه پیشبرد داستان جدید در Aftermath بازگشت کاراکترهای کلاسیک سری  Nightwolf ،Sindel ،Shang Tsungs به بازی جان تازه ای بخشیده.

اما این بار Netherrealm  با Aftermath به سراغ قهرمان های به یاد ماندنی فیلم های دهه 90 هالیوود رفته و با همان ابهت آنها را به زیبایی به تصویر کشیده. کاراکترهای محبوبی مثل Terminator و Robocop که بالاخره طرفداران قدیمی می توانند یک نبرد جانانه را با این دو کاراکتر انجام دهند و یک کشتار درجه یک راه بیاندازند. مدل سازی هر دو کاراکتر عالی انجام شده و هیچ کم و کاستی در آن ها دیده نمی شود، البته نا گفته نماند که شخصیت Robocop آنقدرها هم بالانس نیست و زیادی در مورد قدرت هایش اغراق شده مشکلی که در مورد Kratos درنسخه مورتال کامبت 9 هم وجود داشت و به بازی آسیب وارد می کرد. ولی در کل عملکرد Aftermath در این زمینه رضایت بخش بوده.

در طرف دیگر با نزدیک شدن به اکران فیلم های مهم و در حرکتی تبلیغاتی و تجاری کاراکترهای Spawn و Joker از فیلم های خودشان به مورتال کامبت 11 راه پیدا کرده اند، که هم جنبه تبلیغاتی دارند و هم جذابیت خاصی ایجاد کرده اند. البته فیلم جوکر اکران شده و اکران اسپاون را تا مدتی دیگر در پیش داریم. بازی  Mortal Kombat 11: Aftermath در زمینه شخصی سازی کاراکترها هر آنچه در ذهن شما میگذرد را به اجرا در آورده و انصافا سنگ تمام گذاشته و شما را حیرت زده خواهد کرد و تمام ایده ال هایتان را محقق خواهد کرد.

بازگشت Stage Fatality

بعد از مدت ها شاهد اتفاقات دوست داشتنی و نوستالژی برای هواداران سری Mortal Kombat هستیم، می توانید با لذت تمام صحنه فرو رفتن دشمن تان در اسید را تماشا کنید یا با یک آپرکات او را به سقف بکوبید و اهرم خاردار او را متلاشی کند و سپس روی نیزه ها سقوط کند و نظاره گر صحنه مرگ دردناک حریف شوید. البته ذات و استایل تمام کننده ها مربوط به مورتال کامبت 2 می شود که یکی از محبوب ترین های سری محسوب می شود.

قدمگاه مرگ خاطره انگیز

دیدن دوباره Stage های خاطره انگیز برای طرفداران Mortal Kombat بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود، Stage های معروفی مثل The temple ،Shang Tsungs countryard ،Soul chamber  که بیشتر Stage های وارد شده به Aftermath متعلق به Mortal Kombat 2 هستند که البته بعضی از آتها بازسازی شده نیستند و با استایل گرافیکی سگا در بازی قرار گرفته اند ولی تعداد  کمی مانند Soul chamber و Deadpool به زیبایی بازسازی شده اند و هم حس حال نسخه قدیمی را دارند و هم طرفداران جدید سری  از دیدن شان شگفت زده خواهند شد.

اختتامیه دوستانه جنگ در Aftermath

حدود یک دهه از خاطرات دوست داشتنی هواداران Mortal Kombat از شیرین کاری های کاراکتر های محبوبشان می گذرد، بعد از یک خون و خونریزی اساسی دیدن Sub zero در ظاهر یک بستنی فروش حسابی خستگی از تن شما در می آورد! یا Shang Tsung جادوگر از قدرت های شیطانی اش برای ظاهر کردن رنگین کمان استفاده می کند.

این بار هم Netherrealm قلمرو تاریک و خونین خود را بزرگتر از قبل ترسیم کرد و با مجموعه ای از امکانات و نوستالژی ها بازگشت تا ما را آماده اتفاقات جدیدی کند، شاید برای شروعی نوین و ساختار شکن در این سبک بازی ها، جای پای محکم Mortal Kombat 11 تا مدتها در صنعت بازی تاثیرگذار خواهد بود و باید به انتظار رونمایی های هیجان انگیز دیگر این بازی نشست.

پست های مرتبط

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند

کنسول نینتندو سوییچ 2 با بازی‌های نسل قبلی سازگاری کامل دارد