مادربرد MPG Z590 Gaming Force مدلینگ تازه وارد MSI

نزدیک به پنج سال است که تیم تحقیق و توسعه شرکت MSI چنان پر کار و ماهر شده است که به سختی می توان به عنوان رقیب نزدیک محصولات این شرکت شد. گستردگی بالا در محصولات، باز بودن دست خریدار با هر سطح بودجه و تنوع در طراحی و ساختار، باعث شده تا اژدهای تایوانی بیش از پیش بر سر زبان ها بیافتد. مادربرد MPG Z590 Gaming Force یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که اخیرا تصویری واضح از آن منتشر شده است.

شرکت MSI علاوه بر سری جدید MPG خود مبتنی بر چیپ ست سری 500 اینتل، از MPG Z590 Gaming Force رونمایی کرده است. همانطور که به نظر می رسد این مادربرد ماهیت تهاجمی دارد و با ترکیب رنگ و شخصی سازی نامتعارف نسبت به دیگر مادربردهای این شرکت، سعی بر خودنمایی دارد. هیت سینک ها و پنل ها با رنگ بندی بنفش، طلایی، مشکی و نقره ای شبیه به هیچ یک از مادربردهای MSI نیست زیرا زبان طراحی هیپ هاپ دیزاین برای اولین بار در محصولات این شرکت اتفاق افتاده است. پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و نسل 11 اینتل به لطف سوکت LGA 1200 به همراه یک جفت کانکتور ورودی برق 8 پین 12 ولت کاملا خودنمایی می کند. با این وجود در کنار دو کانکتور برق و مدار قدرت 16 فاز دیجیتال با یک محصول میانه رو به بالا طرف هستیم که به راحتی می تواند شما را با اورکلاک پردازنده های پر مصرف شگفت زده کند.

یک دیباگر دو رقمی در بالا سمت چپ مادربرد، ال ای دی استاتوس ها در بالای کانکتور 24 پین برای پیمایش مشکلات احتمالی، تعداد 6 پورت ساتا 6، کارت صدای Realtek با خازن های طلایی، کنترلر NUVOTON و خطوط ایزوله سازی اسلات های DIMM و کارت صدا برای حذف نویز و تداخلات احتمالی در نگاه اولیه به چشم می خورد.

ام اس آی بروی مادربرد MPG Z590 Gaming Force سه اسلات PCIe در نظر گرفته است که دو اسلات آن به پوشش فلزی برای استحکام بیشتر و جلوگیری از تخلیه الکتریسیته مجهز شده است. دو اسلات از با رابط PCIe 4.0 و یک اسلات هم با رابط PCIe 3.0 حضور دارد. البته دو اسلات PCIe 4.0 از نوع x16 هستند اما در صورت استفاده همزمان به x8 تغییر پیدا می کنند. نکته جالب دیگر در خصوص این مادربرد یک کانکتور 6 پین مجزا در پایین مادربرد برای رساندن برق اضافه به کارت گرافیک ها است که وجود آن تنها برای مولتی GPU و کاربری های حرفه ای مناسب است. در بخش ذخیره سازی، این مادربرد به سه درگاه M.2 مجهز شده است که یکی از آنها PCIe 4.0 x4 است با مدیریت پردازنده و دو درگاه دیگر از نوع PCIe 3.0 x4 و SATA M.2 است که هر سه درگاه به پوشش فلزی مجهز هستند.

اما در بخش پنل ارتباطی یا پنل I/O شاهد یک دکمه فیزیکی فلش بایوس، چهار پورت USB 2.0، یک پورت HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4، دو پورت USB 3.2 نسل اول، سه پورت USB 3.2 نسل دوم، یک پورت USB 3.2 Type-C، یک پورت شبکه با کنترلر Intel I225-V و سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، تعداد 5 جک 3.5 میلی متری و یک S/PDIF یا خروجی نوری صدا هستیم.

در مجموع این مادربرد یک مادربرد میانرده اما قدرتمند است که می تواند به خوبی نیاز تمام کاربران را پوشش دهد. قیمت اعلام شده از سمت ام اس آی برای این مادربرد هم 314 دلار است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد