Mustang 200 راهکار کیونپ برای افزایش خیره کننده کارایی NASها

شرکت کیونپ که از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان ذخیره سازهای تحت شبکه (NAS ) در جهان محسوب می‌شود، علاوه بر تولید NAS ها، راهکارهایی هم برای توسعه قابلیت های آن ها معرفی می‌کند که با هزینه کمتر کاربران بتوانند NAS های خود را ارتقاء داده و نیاز به خریداری یک دستگاه دیگر نداشته باشند.
این شرکت یک کارت توسعه پردازشی فوق العاده قدرتمند را با نام Mustang-200 برای این منظور عرضه کرده است. این کارت به طور خلاصه شامل دو پردازنده شامل مدل های Corei7 یا Corei5 یا Celeron از نوع Ultra Low Voltage برای افزایش قدرت پردازشی و درگاه شبکه 10 گیگابیتی برای اتصال سریعتر و پایدارتر دستگاه به شبکه است و البته قابلیت های گسترده دیگری نیز دارد که درادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

 

David Tsao مدیر محصول NAS های کیونپ در باره هدف تولید این کارت توسعه پردازشی قدرتمند می‌گوید:

«به دلیل اینکه NAS‌های  کیونپ برای پشتیبانی از طیف گسترده‌تری از  کاربردهای مختلف تکامل می‌یابد، کاربرها نیز به فضای ذخیره سازی بیشتر و قدرت پردازشی بیشتری برای دستگاه خود نیاز خواهند داشت.

با استفاده از کارت توسعه پردازشیMustang 200 که از  دو عدد پردازنده بهره می‌برد، کاربران به سرعت می توانند، قدرت پردازشی NAS خود را  بهبود ببخشند که راهکار مناسبی برای  استفاده از  NAS  در کاربردهایی مانند سیستم‌های نظارتی و دوربین‌های مداربسته، مجازی سازی و اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود که نیاز به قدرت پردازشی بالایی دارند.
کارت توسعه پردازشی جدید و خلاقانه Mustang 200 کیونپ هماگونه که در ابتدا ذکر کردیم، از دو پردازنده اینتل Core i7 یا Core i5 یا Celeron با پشتیبانی از  گرافیک مجتمع اینتل بهره می‌برد. با نصب این کارت درون یک NAS  کیونپ که از امکان نصب کارت‌های توسعه  پشتیبانی کند، کاربران به طور موثر و قابل ملاحظه ای قدرت پردازشی و ترنسکد کردن ویدئوها را  معادل قدرت پردازشی دو NAS  افزایش می دهد. در واقع با خرید و نصب این کارت، گویی دو عدد NAS در اختیار دارید.
هر پردازنده موجود برروی کارت Mustang200 یک مسیر را در اختیار یک چیپست شبکه 10گیگابیتی با IP مستقل قرار می‌دهد که امکان  اتصال  NAS  به یک شبکه مجزای دیگر  به جز شبکه اصلی را فراهم می‌کند.کاربران می‌توانند  برروی این کارت  دیسک‌های مجازی VJBOD  یا  iSCSI را Mount کرده و فضای ذخیره سازی آن را گسترش دهند .

کارت توسعه Mustang 200

کارت توسعه Mustang 200  از سیستم عامل اختصاصی و هوشمند و رابط بصری بسیار زیبا  mQTS  بهره برده و به کاربران امکان استفاده از امکاناتی در  سطح   نسخه اصلی سیستم عاملQTS که در NAS ها نصب می‌شود، را فراهم می‌کند.

این سیستم عامل مستقل از سیستم عامل اصلی QTS است تا از تداخل عملکرد و افت کارایی این کارت پرقدرت جلوگیری شود. کاربران می‌توانند بنا به نیاز خود، انواع نرم افزارها را چه از طریق App Center اصلی سیستم عامل یا  نصب از طریق دیگر App storeها و یا اجرای نرم افزارهای توسعه‌یافته ثانویه،  به منظور افزایش  قابلیت‌ها بر رویMustang 200 نصب کنند.

نرم افزار Mustang Card Manager در مدیریت کامل همه کارت‌های Mustang 200 نصب شده بر رروی دستگاه NAS کمک می‌کند و کاربر به وسیله این نرم‌افزار می‌تواند از طریق آن برروی وضعیت سیستم، پیکره بندی و تنظیمات شبکه و منابع ذخیره‌سازی متصل به دستگاه نظارت کرده و از طریق همین نرم‌افزار به طور مستقیم به سیستم عامل mQTS نیز متصل شده از جزییات تنظیمات و پیکره بندی سیستم و نرم افزارهای نصب شده، مطلع شود.

علاوه بر امکان نصب کارت توسعه پردازشی Mustang 200 در NASها، این امکان وجود دارد که کاربران آن را برروی سیستم های دسکتاپ خود نیز از طریق اسلات PCI-Ex4 نصب کرده و کارایی سیستم را در نرم افزارهایی که به قدرت پردازشی بیشتری نیاز دارند، افزایش دهند.

به عنوان مثال قدرت پردازش تصویری را در نرم افزار QVRPro که نرم‌افزار اختصاصی کیونپ در مدیریت دوربین‌های نظارتی است، را در نسخه دسکتاپ می‌توان با استفاده از این کارت به طور قابل توجهی افزایش داد.

این کارت دارای 3 نسخه بوده که مدل های دارای پردازنده Corei7 و Corei5 از دو عدد SSD پرقدرت NVMe با رابط PCIe 3.0 NVMe اینتل سری 600P با حجم 512 گیگابایت نیز بهره برده و سرعت و عملکرد اجرای نرم افزارها را به طرز فوق‌العاده ای افزایش خواهد داد.
کیونپ برای خنک سازی این کارت پرقدرت، از یک کولر دو اسلاته با دو عدد فن 6 سانتی متری برای هریک از پردازنده ها مشابه آنچه در کارت های گرافیک مشاهده می کنیم، استفاده کرده‌است و دو عدد SSD مذکور برروی قسمت پشتی نصب شده است.

مشخصات مهم

مشخصات مهم هر سه نسخه در زیر ذکر گردیده است :

  • Mustang-200-i7-1T/32G-R10: Interface: PCIe 2.0 x4, Intel Core i7-7567U CPU 3.5GHz x2, Intel 600P 512GB SSD (per CPU), 16GB (2 x 8GB) DDR4 (per CPU)
  • Mustang-200-i5-1T/32G-R10: Interface: PCIe 2.0 x4, Intel Core i5-7267U CPU, 3.1GHz x2, Intel 600P 512GB SSD (per CPU), 16GB (2 x 8GB) DDR4 (per CPU)
  • Mustang-200-C-8G-R10: Interface: PCIe 2.0 x4, Intel Celeron 3865U CPU 1.8GHz x2, 4GB (2 x 2GB) DDR4 (per CPU)

این کارت ها  با NAS های کیونپ زیر  سازگاری دارند :

TS-2477XU-RP , TS-1677XU-RP, TS-1685, TS-1677X, TVS-1282, TS-1277, TVS-882,  TS-877

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد