سامسونگ؛ دلیل افزایش قیمت حافظه رم و SSD در سال 2020

سامسونگ؛ دلیل افزایش قیمت حافظه رم و SSD در سال 2020

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط وب سایت های معتبر جهانی و اعلام شرکت های سازنده چیپ های حافظه NAND، در سال 2020 شاهد افزایش قیمت قطعاتی مانند حافظه رم و SSD خواهیم بود. پیش از این شرکت های تولید کننده انواع حافظه NAND Flash اعلام کرده بودند که در سال 2020 با افزایش قیمت مواجه شده و در نتیجه قیمت قطعات وابسته نیز افزایش چشم گیری را تجربه خواهند کرد.

پیش از این سامسونگ، هاینیکس و میکرون در خصوص افزایش قیمت انواع حافظه در سال میلادی جدید هشدار داده بودند و دلیل این امر در نگاه اول بسیار احمقانه به نظر می رسد. مدتی قبل جریان برق در یک کارخانه تولید چیپ های حافظه NAND سامسونگ قطع شده بود و همین موضوع سبب تاخیر در تولید حجم مورد انتظار شده است.

به دلیل تولید حجم بسیار زیاد حافظه های NAND در همان مدت چند دقیقه، پیش بینی شده که ماه ها زمان لازم است تا کمبود موجود بازار توسط سامسونگ و سایر شرکت های تولید کننده جبران شود. یک قطعی برق چند دقیقه ای می تواند معادلات در تولید و تعادل قیمت انواع حافظه ها از جمله رم DDR4، درایو سالید در انواع ساتا و M.2 شود.

در صورتی که سال 2020 با افزایش تقاضای کاربران و شرکت های تولید کننده لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی نسبت به انواع حافظه رم و SSD منجر شود، میزان افزایش قیمت نیز به احتمال فراوان افزایش می یابد. هر چند پیش بینی می شود که افزایش 40 درصدی قیمت، مهم ترین پیامد این رخداد تلقی شود، اما در صورت افزایش میزان تقاضا، با چند درصد بالا رفتن قیمت مواجه خواهیم شد.

به اعتقاد رویترز، قطعی برق چند دقیقه ای کارخانه سامسونگ در منطقه هوزونگ کره جنوبی سبب ضرر میلیون دلاری شده و جبران میلیون ها دلار خسارت، به ماه ها زمان نیاز دارد. بازیابی شرایط تولید و دستیابی به حجم تولید سابق، در حدود دو روز زمان می برد و تنها در یک صورت میزان افزایش قیمت حافظه های NAND کاهش می یابد. تنها شرایطی که می تواند اندکی از میزان افزایش بکاهد، اتحاد شرکت های تولید کننده چیپ های حافظه NAND است تا کمبود موجودی را جبران کنند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند