بازی جدید Indiana Jones توسط Bethesda ساخته می شود

یکی از بزرگترین توسعه دهنده های بازی های رایانه ای یعنی Bethesda قصد ساختن بازی جدیدی از Indiana Jones را دارد.

قهرمانی که به خوبی آمد و به راحتی رفت

زمانی بود که فیلم های Indiana Jones تعریف خاص خود را نسبت به یک اثر ماجرایی ارائه می داد. این فیلم قهرمانی بسیار جسور را معرفی می کرد که در دل خطر هم به آرمان های خود فکر می کرد. عنوان های بسیار سطحی از این فیلم برای دستگاه های بازی ساخته شد، عنوانی که پتانسیل بسیار بالایی داشت. در این میان Indiana Jones حضور کمرنگی در صنعت بازی و سرگرمی داشت و کم کم به دست فراموشی سپرده شد.

تقسیم میراث Indiana Jones

وقتی صحبت از الهام گرفتن از آثار با ارزش می شود، این نکته شاید به ذهن ما خطور کند که قرار است کپی برداری شود؟ و یا قرار است که شبیه به آن اثر شود؟! اما توسعه دهنده هایی هستند که الگوهای خوب را برداشت می کنند و آن ها را با ایده های ناب خود ترکیب می کنند. شاخ و برگ دادن به الگوهای جواب پس داده، کار چندان آسانی هم نیست. البته نا گفته نماند که خیلی از سازندگان هم در مسیر الگوبرداری و یا الهام گرفتن در باتلاقی عمیق فرو رفتند و به شکست رسیدند.

لاراکرافت بر می خیزد

تا دو دهه پیش آنچنان مرسوم نبود که قهرمان یک بازی، زن باشد. واقعیتی بسیار عجیب و در عین حال مسخره که تا آن زمان بسیار پر رنگ بود. اما دختری به نام لاراکرافت با عنوان Tomb Raider پا به عرصه گذاشت تا ماجراهایی پرخطر مانند ایندیانا جونز را به قاب تصویر بکشاند. عنوانی مانند Tomb Raider دست به چنین کاری زد تا حرکتی جدید و نوین را ایجاد کند.

وقتی که عنوانی مانند Tomb Raider را بازی می کنید به یاد ماجراجویی های ایندی می افتید، می بینید که چقدر اتمسفر دو اثر مذکور شبیه به هم هستند و البته دوست داشتنی.

این بازی توانست از داشته های فیلم ماجرایی Indiana Jones به خوبی استفاده کند، یک داستان و گیم پلی درگیر کننده که تا شماره های بعدی تومب ریدر به اوج خود رسید و امضای خود را بر صنعت بازی و سرگرمی زد.

Uncharted و یک الهام بی نظیر

ماجرا به همینجا ختم نشد و استودیوی Naughty Dog هم با استفاده از ماجراجویی های ایندی و خلق یک فضا و کاراکتری جذاب به نام ناتان دریک توانست حسابی گل کند. کاراکتر ناتان دریک هر آنچه هریسون فورد در ماجراجویی های خود انجام می داد، به اوج خود رساند و آن ها را تبدیل به یک استاندارد بزرگ کرد تا مخاطب را پای بازی میخکوب کند.

اولین بار که آنچارتد به نمایش درآمد همگی انتظار یک Indiana Jones با کیفیت داشتند، اما واقعیت این بود که آنچارتد چند سر و گردن از ایندی جلوتر بود. اوج گیری و موفقیت آنچارتد تا قسمت چهارم دیگر ما را به یاد ایندی نمی انداخت، بلکه حالا یک قهرمان مستقل و یک عنوان کاملا صاحب سبک را تجربه می کردیم.

Naughty Dog به یک دستاورد بزرگ رسیده بود و حالا همه از او انتظار یک آنچارتد خوب را دارند. عنوان هایی بسیار موفق با اقتباس از یک اثر موفق ساخته شدند اما حالا خود ایندی بدست فراموشی سپرده  شده است.

Indiana Jones با بازی جدیدی بر می گردد

واقعا شاید مثل یک خواب باشد که حالا یک استودیو بزرگ مانند Bethesda قرار است دست به کار شود و یک بازی بر اساس سری فیلم Indiana Jones بسازد.

البته قرار است که توسعه دهنده بازی Wolfenstein یعنی Machine Games این بازی را بسازد. تریلری هم از این عنوان به نمایش در آمده که نکاتی را به داستان بازی اشاره می کند.

تاد هاوارد گفته است ایندیاناجونز جدید قرار است روایت جدیدی در مجموعه داشته باشد و حتی یک داستان اورجینال را به شما معرفی کند.

ما دیگر Lego Indiana Jones نمی خواهیم!

در طول سال های اخیر استودیوهای ذکر شده سعی در توسعه عنوان های محبوب خود داشتند و در نقطه مقابل فقط شاهد تولید انواع و اقسام Lego Indiana Jones بودیم. این بار همه علاقه مندان یک آنچارتد خیلی خوب از بازی جدید ایندیانا جونز می خواهند، بازگشت به اصالت را می خواهند. بازی های زیادی در سبک Lego ساخته شدند، اما لگو ایندیانا دیگه شورش را در آورده بود. بی محتوا، بی ارزش و فقط با نام ایندیانا جونز.

به نظر شما عنوان جدید می تواند پس از سال ها کم کاری، بازگشت خوبی داشته باشد؟

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند