معرفی مادربرد های Z490 کالرفول برای پشتیبانی از پردازنده های نسل دهم اینتل

معرفی مادربرد های Z490 کالرفول برای پشتیبانی از پردازنده های نسل دهم اینتل

مادربرد های Z490 کالرفول برای پشتیبانی از پردازنده های قدرتمند نسل دهم اینتل از جمله پردازنده 10 هسته ای پرچمدار این کمپانی به صورت رسمی معرفی شدند. هر چند کالرفول همانند گذشته علاقه ای به معرفی چندین و چند محصول ندارد و تعداد مادربرد های جدید آن، به دو عدد محدوده شده است.

مادربرد های Z490 کالرفول که شامل دو مدل iGame Z490 VULCAN X V20 و CVN Z490 GAMING PRO V20 می شود، از طراحی ظاهری به نسبت ساده (در مقایسه با رقبا) اما جذاب و دلنشین برخوردارند. یکی از مهم ترین تغییرات به وجود آمده در چیپ ست Z490 اینتل، اضافه شدن فناوری های جدید شبکه سیمی و بی سیم است. دو مدل مادربرد Colorful نیز به شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی و شبکه بی سیم Wi-Fi 6 مجهز شده اند تا جدیدترین دستاورد های شبکه را ارائه دهند.

هر چند سایر برند ها در محصولات رده بالای خود از شبکه سیمی 10 گیگابیتی بهره می برند، اما مشکل به وجود آمده در شبکه سیمی اینتل، سبب شده تا کالرفول به پایین ترین سطح از این فناوری بسنده کند. مادربرد iGame Z490 Vulcan X V20 برای پشتیبانی از پردازنده 10 هسته ای پرچمدار اینتل در خانواده Comet Lake به مدار تغذیه 2+12 فاز مجهز شده و با توجه به فناوری های به کار رفته در مدار تغذیه و همچنین هیت سینک آلومینیومی قدرتمند، قابلیت اورکلاک بسیار خوبی را در دسترس کاربران قرار می دهد.

طراحی روی هیت سینک ها و نورپردازی RGB به کار رفته در مادربرد پرچمدار Z490 کالرفول ، شباهت هایی با تم CyberPunk دارد و در کل نمای زیبایی به وجود می آورد. وجود سه اسلات M.2 که همه آنها به هیت سینک خنک کننده مجهز شده اند، کاربرانی که درایو سالید NVMe خریداری کرده اند را بابت کنترل دمای بالای این درایو ها آسوده خواهد کرد. دو اسلات از مجموع سه اسلات M.2 می توانند از حافظه های Intel Optane Technology پشتیبانی کنند.

هیت سینک های به کار رفته در این مادربرد Z490 کالرفول به نام Silver Shark 2.0 شناخته می شوند و فناوری های انحصاری این کمپانی در ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. فناوری iGame Vacuum Heating Tube به دفع سریع تر حرارت از مدار تغذیه و ماسفت های به کار رفته در آن منجر می شود تا مادربرد در شرایط استفاده طولانی مدت و زیر لود بودن، بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. فناوری COLORFUL Advanced BIOS نیز به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به نصب پردازنده و حافظه رم و تنها با در اختیار داشتن فایل بایوس در یک فلش مموری، بایوس مادربرد را به روز رسانی کنند.

دومین محصول قدرتمند از سری Z490 کالرفول، مادربرد CVN Z490 GAMING PRO V20 که با تم سفید-مشکی خود ظاهر متفاوتی را ارائه می دهد. مدار تغذیه 10 فاز برای پشتیبانی از پردازنده  10 هسته ای Core i9 اینتل در خانواده Comet Lake بسیار مناسب است و هیت سینک های به کار رفته در بخش مدار تغذیه نیز شرایط ایده آل برای تامین توان مورد نیاز در شرایط استفاده طولانی مدت را فراهم می سازند.

نورپردازی RGB و حتی تجهیزات ARGB توسط نرم افزار انحصاری iGame Dynamik Light قابلیت شخصی سازی دارند تا رنگ ها و افکت های مورد نظر خود را اعمال کنید. این مادربرد در بخش صوتی با دارا بودن چیپ ست Realtek HD، خازن های Nichicon و مدار صوتی ایزوله شده Hi-Fi می تواند تجربه شگفت انگیزی از صدای با کیفیت را ارائه دهد.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد