هر آنچه از سامسونگ گلکسی Z Fold3 می دانیم

هرچه به مراسم رونمایی جدیدترین گوشی های هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ نزدیک تر می شویم، شایعات بیشتری در خصوص مشخصات و طراحی در نظر گرفته شده برای این اسمارتفون های خاص منتشر می شود که تا به امروز نیز شایعات بسیار جذابی را شنیده ایم. در این مقاله اما نگاهی خواهیم داشت به مشخصات احتمالی در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی Z Fold3 تا ببینیم این اسمارتفون خاص و جذاب، قرار است از چه مشخصات و طراحی بهره مند شود.

سامسونگ گلکسی Z Fold3

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ این بار تلاش داشته تا به نسبت گلکسی Z Fold2، طراحی متفاوت تری را برای این گوشی هوشمند انعطاف پذیر جدیدش در نظر بگیرد. در قسمت پشتی شاهد قرار گیری سه سنسور دروبین می باشیم که با چیدمانی ستونی شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.



صفحه نمایش ثانویه برای استفاده در حالت تاشو نیز با ابعاد 6.23 اینچی به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش نیز سنسور دروبین سلفی را در خود جای داده است.

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش اصلی با ابعاد 7.55 اینچی مجهز شده و صفحه نمایش اصلی و صفحه نمایش ثانویه توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نیز خواهند داشت. صفحه نمایشی که هیچ گونه ناچ و بریدگی را برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی ندارد و این اتفاق خبر از آن می دهد که احتمالا برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند سامسونگ، گلکسی Z Fold3 قرار است به تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز شود.

البته باید منتظر بود و دید که آیا سامسونگ در صورت استفاده از این تکنولوژی جدید می تواند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد یا خیر. پیش از این شرکت ZTE برای اولین بار از تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش استفاده کرد و متاسفانه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد که نشان از آن دارد این تکنولوژی جدید راه طولانی در راستای هرچه بهتر شدن دارد.

دوربین و پردازنده

در مجموع، پنج سنسور متشکل از سه سنسور دوربین در قسمت پشتی، یک سنسور دوربین سلفی برای صفحه نمایش ثانویه و یک سنسور دوربین برای صفحه نمایش اصلی، این گوشی هوشمند را همراهی خواهند کرد. برای صفحه نمایش ثانویه در حالت تاشو، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. اما در مورد سنسور دوربین سلفی زیر صفحه نمایش، برای صفحه نمایش اصلی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.



در نمای پشتی نیز همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، شاهد حضور سه سنسور دروبین می باشیم که با چیدمانی ستونی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به احتمال زیاد یک سنسور دوربین اصلی، به همراه سنسور دوربین فوق عریض و سنسور تله فوتو، سنسور های دوربین سه گانه سامسونگ گلکسی Z Fold3 را تشکیل می دهند.

اطلاعاتی در خصوص میزان رزولوشن در نظر گرفته برای سنسور های دوربین فوق عریض و تله فوتو منتشر نشده، اما به احتمال خیلی زیاد، سنسور دوربین اصلی بار رزولوشن 108 مگاپیکسلی، این اسمارتفون را همراهی خواهد کرد. با توجه به معماری مربعی شکل سنسور دوربین پریسکوپ و تصاویر منتشر شده، این گوشی هوشمند از داشتن سنسور پریسکوپ محروم می باشد.



در بخش مشخصات سخت افزاری با توجه به گوشی های هوشمند انعطاف پذیر نسل قبلی، به احتمال خیلی زیاد این گوشی هوشمند نیز به یکی از پردازنده های شرکت کوالکام مجهز خواهد شد. بدون شک یکی از دو پردازنده قدرتمند، اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 888 پلاس، این اسمارتفون را همراهی خواهند کرد. البته شایعاتی در خصوص بهره بردن از پرازنده اگزینوس 2100 سامسونگ نیز به گوش می رسد که کمی بعید است.

قلم هوشمند و باتری

گویا قرار است همانند گوشی های هوشمند سری نوت، گلکسی Z Fold3 نیز از قلم هوشمند S Pen بهره مند شود. اما همانند سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، برای استفاده از قلم هوشمند، باید S Pen را به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر کابلی 25 واتی شارژ سریع و شارژر 15 واتی وایرلس، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !