هواوی قصد جایگزینی سیستم عامل اندروید را ندارد

تحریم های اعمال شده از سوی امریکا بر علیه هواوی مشکلات بسیاری را برای این شرکت قدرتمند به همراه داشت. هر چند بصورت موقت فعلا این تحریم ها برداشته شده اما هر لحظه امکان دارد دوباره این شرایط سخت برای این شرکت چینی به وجود آید. از جمله شایعات مطرح شده بعد از تحریم های امریکا، جاگزینی سیستم عامل اندروید با سیستم عاملی اختصاصی برای گوشی های هوشمند هواوی بود.

اما چرا هواوی قصد جایگزینی سیستم عامل اندروید را داشت ؟ در پی تحریم های امریکا، کشور های دیگر نیز امریکا را همراهی کرده و دست به تحریم هواوی زدند. اما یکی از اصلی ترین تحریم های اعمال شده، تحریم گوگل بود.

با توجه به این تحریم هواوی دیگر اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند خود نداشت. به همین دلیل شاهد معرفی سیستم عاملی اختصاصی با نام هارمونی از سوی این شرکت چینی بودیم.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که هواوی قصد دارد از این سیستم عامل جدید خود در جدیدترین پرچمداران سری میت خود استفاده کند، اما چنین چیزی اتفاق نیافتاد. حال مسئولین هواوی در بیانیه این رسمی اعلام کردند و تصمیم دارند تا هم چنان از سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

اما با توجه به اخبار منتشر شده و نیز بیانیه رسمی این شرکت، گویا هواوی قصد دارد تا به جای گوگل سرویس نرم افزار دیگری را برای گوشی های هوشمند خود در نظر بگیرد که همان کارایی گوگل سرویس را خواهد داشت. نمونه استفاده از چنین نرم افزاری را در گوشی های هوشمند هواوی میت 30 شاهد بودیم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد