سود چشم گیر اپل با حذف شارژر از جعبه گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12

گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 به عنوان پرچمداران نسل قبلی شرکت اپل، با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند تر به نسبت پرچمداران نسل های قبلی، توانستند عملکرد بسیار بهتری را به نمایش بگذارند. اما گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 با بهره بردن از مشخصات فنی تقریبا مشابهی با پرچمداران نسل قبلی معرفی شدند و توانستند فروش بسیار خوبی را در بازار های فروش جهانی به خود اختصاص دهند. اما نکته جالب این پرچمداران، به همراه نداشتند شارژر بود که سر و صدای زیادی به پا کرد.

همانطور که اشاره کردیم، گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 به نسبت نسل قبلی مشخصات تقریبا مشابه اما قدرتمندی را با خود به همراه داشتند. آیفون 12 نیز توانست فروش بسیار چشم گیری به نسبت دیگر اعضای این خانواده داشته باشد. اما خبری از شارژر درون جعبه های این گوشی های هوشمند نبود. البته لازم به ذکر است که سنسور های دوربین این پرچمداران نیز واقعا با توجه به امتیازات وب سایت معتبر دگزوماک، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند.

اپل دلیل این اتفاق را در راستای حفاظت از محیط زیست اعلام کرد. هرچند این اتفاق باعث شد که جعبه های پرچمداران جدید ابعاد کوچکتری را به نسبت نسل قبلی داشته باشند و اپل در زمینه حمل و نقل هم هزینه های خود را کاهش داد. اما همین حذف شدن شارژر چه میزان سودی برای اپل و کاهش هزینه های این شرکت به نسبت پرچمداران نسل قبلی داشته ؟

با توجه به نظرات کارشناسان، هر آداپتور شارژر گوشی های هوشمند اپل تقریبا هزینه 4.22 دلاری را بری این شرکت به همراه دارد. حال با توجه به آمار منتشر شده، تا به امروز اپل توانسته است آمار فروش بسیار خوب 63 میلیون دستگاهی برای فروش گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 را ثبت کند. با حسابی آسان متوجه می شویم که اپل توانست با این شیوه تا به امروز 264 میلیون دلار هزینه های خود را کاهش دهد که بی شک رقم کمی نیست.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند